مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: رانندگان تاکسی‌های فرسوده با استفاده از تسهیلات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد صفر درصد، تاکسی‌های خود را با تاکسی‌های برقی جایگزین کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری مهر گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان، نوسازی ناوگان با تمرکز بر خودرو‌های برقی است.

جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با کارمزد صفر درصد

وی با اشاره به اینکه چه تسهیلاتی برای رانندگان تاکسی در زمینه تعویض خورو‌های فرسوده با نو در نظر گرفته شده است، توضیح داد: خوشبختانه در روز‌های پایانی سال گذشته، توافق‌نامه‌ای میان دولت و شهرداری تهران منعقد شد که با حضور رئیس‌جمهور و وزرای مرتبط، از جمله وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، کشور، نیرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

مالکی ادامه داد: با توافقات انجام شده، رانندگان تاکسی می‌توانند با استفاده از تسهیلات ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد صفر درصد، تاکسی‌های فرسوده خود را با خودرو‌های برقی جایگزین کنند. این یک فرصت استثنایی برای رانندگان است تا هم خودرو‌های خود را نوسازی کنند و هم به حفظ محیط زیست کمک کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در ادامه بیان کرد: تاکسی‌های برقی که در این طرح معرفی می‌شوند، از مدل «آیون» هستند و با هر نوبت شارژ در شرایط استاندارد قادر به پیمایش ۵۰۰ کیلومتر خواهند بود. علاوه بر این، باتری این خودرو‌ها به مدت ۵ سال گارانتی خواهد داشت. واردکنندگان این خودرو‌ها نیز موظف به ارائه خدمات پس از فروش به رانندگان تاکسی‌ها هستند.

وی همچنین به توسعه زیرساخت‌های شارژ خودرو‌های برقی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش ایستگاه‌های شارژ در تهران، نگرانی در این زمینه وجود ندارد. تاکسی‌ها به راحتی می‌توانند از این ایستگاه‌ها برای شارژ خودرو‌های خود استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران ضمن اشاره به جزئیات افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ در تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر، حدود ۱۳۰ ایستگاه شارژ برای تاکسی‌ها در تهران وجود دارد و با توجه به مذاکرات انجام شده با شرکت کنترل ترافیک، پیش‌بینی می‌شود تا خردادماه تعداد این ایستگاه‌ها به ۳۰۰ دستگاه افزایش یابد.

تسهیلات ویژه برای نوسازی و تعمیر تاکسی‌ها

مالکی همچنین از برنامه‌های جدید برای نوسازی ون‌ها و فراخوان واگذاری ۲۳۷ دستگاه ون جدید برای شهرداری تهران خبر داد و افزود: برای این ون‌ها، تسهیلاتی به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سامانه هوشمند تاکسیرانی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در ادامه از راه‌اندازی سیستم هوشمند تاکسیرانی در تهران خبر داد و اظهار داشت: در راستای ارتقا کیفیت خدمات حمل‌ونقل عمومی، سامانه هوشمند تاکسیرانی را راه‌اندازی کرده‌ایم که امکان رصد لحظه‌ای تاکسی‌ها و ثبت سفر‌های آنها را فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: تاکسی‌های خطی تهران اکنون مجهز به سامانه مذکور هستند که از مزایای آن می‌توان به پرداخت الکترونیک کرایه، ثبت دقیق تعداد مسافران و مسیر‌های طی‌شده اشاره کرد.

افزودن تاکسی‌های گردشی و دربستی به سامانه هوشمند خدمتی جدید برای شهروندان

مالکی همچنین با اشاره به افزودن تاکسی‌های گردشی و دربستی به سامانه هوشمند مطرح کرد: تاکسی‌های گردشی و دربستی به سامانه هوشمند اضافه خواهند شد و خدمات ویژه‌ای مانند تاکسی‌های مخصوص بانوان نیز احیا خواهد شد. همچنین تاکسی‌های برقی با کیفیت بالا نیز در این سیستم فعال خواهند شد و ما امیدواریم این اقدامات به ارتقا سطح خدمات حمل‌ونقل عمومی شهر تهران کمک کند.

نوسازی ون‌ها و افزایش تعداد تاکسی‌های برقی در دستور کار

وی در پایان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما در سال جاری نوسازی ون‌ها و افزایش تعداد تاکسی‌های برقی است. تاکنون بیش از ۱۱ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده است و امیدواریم این روند با سرعت بیشتری ادامه یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
سلام
کدوم وام بدون بهره
خودرویی رو خودشون قیمت گذاری کردن که انقدر نمی ارزه
بعد بزور بهت میدن میگن این خودرو رو داریم وام میدیم
یه خودرو که مشابهش و قیمتش در بازار مشخصه
حالا هیبرید یا برقی معرفی کنند
و روش وام بدون بهره بدهند اگر راست میگن
Romania
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
واقعا حیف وام که بدی خودروی چینی!!! بیچاره راننده تاکسی چه منتی هم سرش میذارن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
خیلی از کسانی که تاکسی دارند برای داشتن امتیازات آن است و مسافرکش نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
دقیقٱ ، تعداد بسیاری از دارندگان تاکسی بخاطر استفاده شخصی تاکسی ریرپایشون گذاشتن و در اصل مسافرکش نیستند و صرفٱ برای رفاه حال خودشون و خانوتدشون تاکسی خریدن که بتوانند وارد طرح ترافیک و استفاده شخصی کنند ، و هیچ کنترلی و نظارتی هم از تاکسرانی بر آنها نیست و در واقع قادر به کنترل و ردیابی اینچنین تاکسی هایی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
با سلام چرا به تاکسی های شهرستان ها وام بازسازی نمی‌دهند همه طرح ها فقط به تهران تعلق می‌گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ارین امانی
۰۷:۰۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
برادر شما تشریف بیار تهران از خدمات رایگان اینجا استفاده کن تهران کلان ارزونی فراوونی هست.ره به به ره وام وحمایت دولتی اصلان یه کشور دیگست خبر نداشتی بنده خدا البته بشنو باورنکن درمورد همین ماشین که به مردم میدن قیمت به دلارم حساب کنی چهاربرابر میکشن روقیمت بعد یه درصدی کم میکنن بنام وام سه برابر بیشترازقیمت جهانی میدن دست راننده تاکسی بیچاره بعد باید بدوه دنبال شارژ باطریش اینجوریاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
وقتی در خیابان میبینی حداقل 70 درصد این تاکسی ها دربستی شده اند و در گرما و سرما هیچ خدمتی به مسافر لب خیابان ارائه نمی دهند و صرفاً از امتیازات بی دلیل آن بهره می برند، این وام کلان چه معنی می دهد به ایشان؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۹:۲۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
تاکسیرانی باید یه نرم افزار باکارمزد کم مثل اسنپ طراحی کند که اسنپ جیب این بندگان خدا زحمت کش رو با۲۳درصد خالی نکند بدون هیچ حمایت مالی از رانندگان مردم تاکسی انلاین میخوان و شهرداری باید نرم افزار ارائه بدهد
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۱۶:۰۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
انشاالله بتونیم ون رو تعویض کنیم و این چند صبا هم ابرو داری کنیم برای خانواده???
آخرین اخبار