مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران تمهیدات شهرداری برای احداث جایگاه‌های شارژ برقی اتوبوس و تاکسی را تشریح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - حمید برادران در مورد توسعه ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی در سطح شهر تهران، گفت: شهرداری تهران توسعه زیرساخت جایگاه شارژ برقی برای حمل و نقل عمومی را در دستور کار خود قرار داده است و با اولویت اتوبوسرانی و تاکسیرانی این زیرساخت در حال تأمین شدن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری تهران چند پروژه در این زمینه دارد که یکی از آنها پروژه احداث شارژ برقی در تقی آباد در جنوب شرقی تهران است، تأکید کرد که یکی از شاخص‌های اصلی این پروژه تولید برق از مولد‌های گازسوز است.

برادران ادامه داد: در این جایگاه از شبکه برق سراسری کشور، برقی دریافت نمی‌شود و ما در این جایگاه تولید برق داریم. پس هیچ وقت در این جایگاه‌ها خاموشی نخواهیم داشت و یکی از کار‌های بزرگی است که شهرداری تهران به عنوان یک پیشگام انجام داد.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ۵ پروژه دیگر نیز در این حوزه در حال اجراست، گفت: اولین ایستگاه شارژ در مجموعه ایستگاه قدیم قورخانه در مرکز شهر ساخته شده است که با ظرفیت ۱۵ استند ۱۲۰ بوده و همزمان ۱۵ اتوبوس و ۳۰ تاکسی را شارژ می‌کند.

به گفته وی، دو سامانه هم در ایستگاه «هنگام» خواهیم داشت که مجموعا ۲۹ استند می‌شود و همزمان ۴۰ اتوبوس و ۸۰ تاکسی را می‌تواند شارژ کند که دقت داشته باشید دو قسمت است که در ایستگاه شمالی و ایستگاه جنوبی نصب خواهند شد.

برادران با بیان اینکه ایستگاه دیگر در محدوده جنت آباد با ۴۰ استند جایگاه شارژ در حال ساخت است که همزمان ۸۰ اتوبوس و ۱۶۰ تاکسی را شارژ می‌کند، گفت: پروژه بعدی مربوط به متروی کیانشهر است که حدود ۶۰ استند جایگاه شارژ نصب می‌شود که ۱۲۰ اتوبوس و۲۴۰ تاکسی را شارژ می‌کند.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌ها این ایستگاه‌ها تا پایان تیرماه سال‌جاری وارد مدار بهره برداری می‌شود، افزود: همچنین ساخت ۴۴ ایستگاه شارژ کوچک مقیاس که بتواند دو اتوبوس و یک تاکسی را شارژ کند در سطح شهر در دستور کار قرار دارد که در مناطق ۲۲ گانه زمین‌ها شناسایی شده و با همکاری شهرداران مناطق در حال نصب جایگاه‌های کوچک مقیاس هستیم که رویکرد ساخت این جایگاه‌ها شارژ ناوگان تاکسی و در کنار آن شارژ اتوبوس‌های برقی است.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: اگر این جایگاه‌های شارژ زمان خالی داشته باشند و اتوبوس و تاکسی‌ها به شارژ نیاز نداشته باشند، شهروندان دارای خودروی برقی نیز می‌توانند از این جایگاه‌ها استفاده کنند.

وی افزود: همچنین در شهرداری تهران برای تأمین برق و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از طریق خورشیدی و گازی کار می‌کنیم تا تأمین برق ایستگاه‌های شارژ از شبکه برق سراسری منفک شود و بار اضافه بر شبکه برق ملی نداشته باشیم و حتی در روز‌هایی هم بتوانیم برق مازاد خود را به شبکه سراسری تزریق کنیم تا به رفع ناتزاری کمک کند که در ایستگاه تقی آباد ۲.۵ مگاوات برق تولید می‌شود و در پایانه شرق نیز از برق سولار استفاده می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
جمهوری اسلامی نماد انجام اعمال تبلیغاتی نابخردانه در جهان امروز است؛ تبلیغاتی که هدف آن فقط بازتاب رسانه ای به ظاهر مثبت از حکومت بی کفایت و فاشیستی دینی علم ستیز و تکنوکرات است و پوسته ای زمخت از دموکراسی و تفکیک قوا را بر تن کرده است.
دخالت حتی اندک دین در هر شکل و شمایلی در حاکمیت و سیاست - بر خلاف اثرات فوق العاده سودمند و سازنده فردی آن- باعث انحطاط و نابودی جامعه است و حاکمیت سیاسی مستقیم ارباب دین، از آن هم ویرانگرتر است.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
فقط با BYD چین کار کنید ،باسرعت در حال پیشرفت هست ،و با اختلاف یک نیم تنه از رقبا جلو افتاده ،هم از لحاظ کیفیت هم کمیت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
با شرکت بی وای دی باید قراردادی طولانی مدت ببندیم مثلا ۵۰ ساله ،برای تولید برق ،توزیع برق و ایستگاه شارژ و خودرو در ایران همراه با ساخت کارخانه و ایجاد شغل مثلا ۲۵ ساله یا بیشتر ،و البته اشتراک تکنولوژی با ما .
آخرین اخبار