عضو اتاق بازرگانی ایران گفت:در حال حاضر حدود ۳۰ درصد محصولات آرایشی که در کشور استفاده می‌شود، قاچاق است که طی دو سال گذشته افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری - نیما الهی عضو اتاق بازرگانی  در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه طی دو سال گذشته‌شاهد قاچاق ۳۰ درصدی محصولات بهداشتی و آرایشی هستیم گفت: ۲.۱ میلیارد دلار  آمار میزان محصولات لوازم بهداشتی  و وارداتی در کشور است که باعث می شود و میزان صادرات لوازم بهداشتی و آرایشی در کشور با ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

وی ادامه داد: به دلیل عدم تخصیص ارز  به مواد اولیه فضا را برای قاچاق محصولات بهداشتی و آرایشی  فراهم شده است.

او بیان کرد:  میزان تولید  محصولات بهداشتی و آرایشی در کشور به ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد که البته با آمار تولیدات محصولات زیرزمینی به ۷۰۰ میلیون دلار می رسد.

 وی ادامه داد:  حمایت از تولید داخلی و زنجیره ارزش از بین رفتن کارخانجات در این حوزه و توسعه بازارهای صادراتی و اساتید بازار صادراتی و رونق برای فروش  بسیار حائز اهمیت است. 

او با بیان اینکه  در سال ۲۰۲۵ میزان کل محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور  ۴۵۰ میلیارد دلار  بوده که این میزان در آسیای ۴۵ درصد  برآورد شده است گفت:صادرات محصولات بهداشتی و آرایشی در ایران ۴۶ میلیون دلار بوده  میزان و فروش آنلاین  به  ۱۷ونیم میلیون دلار  می‌رسد.

 فرشید فرزانگان  عضو کنواسیون جهانی لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: بیش از ۴۵ درصد محصولات آرایشی تولیدی جهان در خاورمیانه استفاده می‌شود. وی با تاکید بر اینکه توسعه صادرات یکی از اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه و جشنواره است، گفت: این رویداد با حمایت انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط برگزار خواهد شد.

فرزانگان خاطر نشان کرد: محصولات آرایشی تولید داخلی کشور از کیفیت بالائی برخوردار است و با استقبال کشور‌های خارجی مواجه شده محصولات تولیدی ایران به آسیای میانه و کشور‌های آفریقائی صادر می‌شود.

دبیر ستاد  این رویداد افزود: مطالعات انجام‌شده توسط مؤسسات تحقیقاتی داخلی نشان می‌دهد که ایران سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار صرف خرید محصولات آرایشی و بهداشتی می‌کند و علاقه‌مندی به ترند‌های پزشکی زیبایی، مراقبت از پوست و نوآوری‌های حوزه زیبایی در میان نسل جوان به‌طور فزاینده‌ای رو به رشد است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه زیبایی کیش در ۲۵ تا ۳۰ آذرماه در مرکز همایش های بین المللی گفت: این نمایشگاه با حضور تولیدکنندگان داخلی و با مشارکت شرکت های دانش بنیان با تجلیل از چهره های شاخص برگزار می شود.

او بیان کرد: با توجه به موقعیت ژئواکونومیک جزیره کیش به‌عنوان دروازه تجارت آزاد و مقصد گردشگری لوکس ایران، کیش بیوتی می‌تواند نقشی محوری در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، معرفی ظرفیت‌های نوآورانه صنعت زیبایی ایران، و همچنین ایجاد مسیر‌های همکاری با برند‌های جهانی ایفا کند.

 وی با اشاره به اینکه معرفی محصولات داخلی از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است، گفت: مصرف لوازم آرایشی داخلی در ایران ۲ میلیارد و یکصد میلیون دلار در سال است. براساس آمار منتشر شده، ارزش بازار جهانی لوازم آرایشی و بهداشتی در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۶۴۰ میلیارد دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۲۸ از مرز ۸۰۰ میلیارد دلار عبور کند. در این میان، خاورمیانه یکی از بازار‌های نوظهور و پرشتاب در این صنعت به شمار می‌رود و ایران با داشتن یکی از بزرگ‌ترین جمعیت‌های مصرف‌کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در منطقه، سهمی قابل توجه در این بازار دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار