رئیس بنیاد مستضعفان گفت: قطعه دوم آزادراه تهران شمال در نیمه دوم شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

باشگاه‌ خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری - حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه بازدید از آزادراه تهران_ شمال اظهار داشت: پروژه باند شرقی یکی از پروژه‌های مهم زیرساختی در کشور است که به منظور تسهیل تردد و کاهش زمان سفرها طراحی شده است. این پروژه با چالش‌های متعددی روبرو بوده و از نظر مهندسی، استانداردهای ایمنی و ملاحظات زیست‌محیطی در حال اجراست.

وی ادامه داد: این پروژه شامل ساخت پل‌ها و تونل‌های متعدد است که به دلیل شرایط زمین‌شناسی خاص منطقه باید با دقت و دقت بالا طراحی و اجرا شوند.

او بیان کرد: از سال ۷۵ این پروژه آغاز شده و با فشار بر روی تیم‌های اجرایی تلاش شده است که در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص  سرمایه‌گذاری مشترک این پروژه اظهارداشت: پروژه به صورت مشترک بین دولت و بنیاد مستضعفان در حال اجراست. این مشارکت به تأمین منابع مالی و پیشبرد پروژه کمک می‌کند.

دهقان در خصوص تأمین منابع مالی این پروژه گفت: اگرچه بودجه‌ای مشخص برای پروژه تعیین شده، اما با توجه به پیچیدگی‌های فنی و اجرایی ممکن است هزینه‌ها افزایش یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص پل‌ها و تونل‌ها این پروژه گفت: طراحی و اجرای این سازه‌ها نیازمند رعایت استانداردهای بالا و مدیریت دقیق است. به عنوان مثال، هر پل باید از نظر ابعاد و مواد مورد استفاده، به‌گونه‌ای طراحی شود که هم ایمنی را تأمین کند و هم از زیبایی ظاهری برخوردار باشد.

دهقان توضیح داد: اطلاعات کمی از وضعیت زمین‌شناسی منطقه موجود است  بنابراین هر لحظه ممکن است مشکلات جدیدی به وجود آید.

وی در خصوص ملاحظات زیست‌محیطی این پروژه هم گفت: پروژه باید با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی پیش برود تا آسیبی به اکوسیستم منطقه وارد نشود. این شامل حفاظت از جنگل‌ها و زیستگاه‌های حیات وحش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۴
پروژه به صورت مشترک بین دولت و بنیاد مستضعفان
بنیاد مستضعفان مگه کارش چیز دیگه ای نبوده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۴
از سال75؟؟؟؟ینی حدودا 24سال برای 15کیلومتر؟خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
این آزاد راه، به قیمت تخریب محیط زیست وجنگ ها ووو تمام شده؟ تازه اگر مشکل فنی ومهندسی نداشته باشه!!
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۲:۳۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۴
خدا قوت از سال ۱۳۹۷ تا کنون حدود ۲۰ سال می گذرد فکر کنم همینطور پیش برویم سازندگان این راه دیگر در قید حیات نباشند که خودشان حداقل از این نعمت استفاده کنند...هرساله که بیشتر طول بکشد هزینه ها بیشتر می شود...پیشنهاد باقی مانده مسیر را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و پیمانکارهای بیشتری را دعوت کنید تا زودتر بپایان برسد.اینکه ساده ترین راه حل است...فقط خواهشن نگوید پول نداریم...توی این مملکت چیزی که زیاد است پول است که هر بار آمار اختلاس آن عنوان میشود...پولها را بکار گیرد تا هم اختلاس نشود وهم پروژه ها سریعتر بپایان برسند تا مردم طمع شیرین انقلاب اسلامی را بچشند...تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
97 تا کنون که 7.8.سال بیشتر نیست! احتمالا منظورت سار 87 بوده!!!! ؟
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۲۱:۲۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۴
ای کاش بجای این همه هزینه برای خوش گذرانی ویلا نشینها بودجه صرف مسائل مهم تر مثل امنیت کشور میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۴
۳۰ و چند سال بعد??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۴
محکم ساخته شدن بمراتب مهمتر از زود ساخته شدن است
Finland
رضا
۱۵:۳۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
بله تا ۵۰ سال راه داره، زیاد عجله نکنید.‌‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۴
ساخت لاین شرقی هیچ کمکی به بار ترافیکی جاده چالوس نمی کنه بجای اون بهتر بود لاین غربی فاز ۳ رو کار میکردید.
بنظر میاد ادارات کل ساری با ساخت این بزرگراه مسئله دارند و نمی خوان ساخته بشه. وگرنه تعریض جاده قدیم چه کمکی به ترافیک می کنه در حالی که کف هزار چم با تونل البرز اختلاف ارتفاع زیاد داره
Canada
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۴
همه مشکلات بکطرف وبزرگراه چالوس بکطرف که نقل اخباراست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۴
مگر مجبورین هرروز برین شمال ما مردم منطقه چه گناهی کردیم باید پا سوز شما بشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۱۱:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۴
سلام. لطفا از روند‌ ساخت و درصد پیشرفتِ آزاد راه ساری - قائمشهر (‌ سورک‌ به ابتدای جاده سوادکوه‌ ) که مسیر بین المللی و ترانزیتی از بندر امیر آباد به تهران و همچنین کوتاه شدن مسیر تهران به مشهد و صرفه جویی مصرف سوخت و همچنین کوتاه شدن مسیر سفر برای استان های گلستان و خراسان شمالی و همچنین کم شدن ترافیک شهر های ساری و قائمشهر ؛ گزارش تهیه نمائید تا انشاءالله هر چه زودتر افتتاح شود. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۴
عامل اصلی انسداد جاده سیاه بیشه است که بطور قطع بایداز محدوده رستوران آبی کمی جلو تر پلی احداث بشه که جاده مستقیم به هزار چم وصل بشه.البته اگر از نظر مهندسی امکانش باشه چون شیبش خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
محمد گلیج
۰۱:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
بعد از تونل البرز سیاه بیشه کلا حذف میشه
طرحش از تونل البرز تا اول اتوبان چالوس هست
سیاه بیشه و مرزن آباد حذف میشن
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۰:۲۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۴
بهتره افتتاح نشه هیچ خاصیتی جز ترافیک سنگین‌تر و قیف شدن سیاه بیشه نداره اگر تمام قطعات پروژه هم زمان کامل نشه هیچ فایده ای نداره بهتره بجای این تونل مشکل پیچ سیاه بیشه را حل کنید که میلیونه دلار بنزین و استهلاک اتومبیل نتیجه شه
Iran (Islamic Republic of)
دکتر رضایی
۱۰:۵۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۴
سلام، إن شاءالله زودتر فاز بعدی این بزرگراه شروع و به اتمام برسد تا مشکل پیچ سیاه بیشه و کف هزار چم و... حل شود.
آخرین اخبار