وزیر آموزش و پرورش از جذب ۳۰ هزار معلم خبر داد و گفت: بیش از ۶۰۰ هزار نفر برای استخدام ثبت‌نام کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان - جلسه شورای اداری استان قزوین با حضور علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری برگزار شد. کاظمی در این جلسه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و همچنین حمایت نمایندگان مجلس از نظام آموزشی، اظهار کرد: اگر امروز دستاورد‌های مهمی در حوزه سلامت، علمی و همچنین نظامی در کشور داریم، همه اینها مرهون نظام آموزشی است و هر چه این نظام تقویت شود، دستاورد‌های کشور نیز ارتقا خواهد یافت.

افتخارآفرینی دانش‌آموزان در شرایط سخت جهانی

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به برخی از موفقیت‌های دانش‌آموزان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: امسال در شرایط جنگ ۱۲ روزه که همه راه‌های هوایی بسته و بسیاری از سفارتخانه‌ها تعطیل بود، دانش‌آموزان ما با مشکلات فراوان در رقابت‌های جهانی حاضر شدند و دستاورد‌های بزرگی رقم زدند.

وی افزود: کسب ۵ مدال طلا و رتبه نخست جهان در رشته نجوم، یک طلا و ۴ نقره و رتبه دوم جهانی در رشته ریاضی، سه طلا و یک نقره در زیست و همچنین رتبه‌های ۱۸ و ۸ دنیا در رشته‌های اقتصاد، فیزیک، کامپیوتر و هوش مصنوعی، مجموعاً ۴۲ مدال ارزشمند را برای کشور به ارمغان آورد که نشان می‌دهد دانش‌آموزان ما حتی در سخت‌ترین شرایط نیز می‌توانند برای جمهوری اسلامی ایران افتخار بیافرینند.

غفلت‌های تربیتی و جلسات متعدد رئیس‌جمهور

کاظمی سه غفلت تربیتی شامل «غفلت خانواده»، «غفلت در دوران کودکی» و «غفلت از نقش معلم و نظام آموزشی» را ریشه مشکلات امروز جامعه دانست و گفت: بخشی از بحران‌های هویتی ناشی از همین غفلت‌هاست. خوشبختانه رئیس‌جمهور، دکتر پزشکیان، در یک سال اخیر ۴۶ جلسه ویژه در حوزه آموزش و پرورش برگزار کرده و در استان قزوین نیز تاکنون ۸ جلسه شورای آموزش و پرورش تشکیل شده است که این موضوع نشان‌دهنده توجه ویژه به این حوزه است.

ثمره آموزش در آینده نمایان می‌شود

وزیر آموزش و پرورش ثمره کار‌های آموزشی را بلندمدت توصیف کرد و یادآور شد: فعالیت امروز در حوزه آموزش و پرورش ۱۰ تا ۱۲ سال بعد نتیجه می‌دهد. به همین دلیل باید ساخت مدارس استاندارد، تجهیزات آموزشی مناسب، معلمان تراز انقلاب و مدیران توانمند را بیش از گذشته دنبال کنیم.

اجرای ۷۴۰۰ پروژه آموزشی در کشور

کاظمی با اشاره به پروژه‌های شاخص آموزش و پرورش گفت: ۷۴۰۰ پروژه در سراسر کشور در دست اجراست که ۲۴۰۰ پروژه آن برای اول مهر آماده می‌شود. این پروژه‌ها از طریق سامانه رصد در وزارت آموزش و پرورش پیگیری خواهد شد.

وی نقش خیرین مدرسه‌ساز را در پیشبرد اهداف وزارتخانه بسیار مهم دانست و گفت: ۱۸.۶ همت ارزش پروژه‌های مشارکتی خیرین در یک سال و نیم اخیر است که ۱۱ همت آن در سال ۱۴۰۳ هزینه شده و این تلاش‌ها گام بلندی برای ارتقای کیفیت آموزش کشور محسوب می‌شود.

کاظمی انتقال علم و فرهنگ به نسل جدید را از مأموریت‌های اصلی آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: اقامه نماز در مدارس، ترویج معارف اسلامی و گسترش فرهنگ قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است. هیچ دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان بدون مهارت در قرائت قرآن و فهم معارف اسلامی در تراز معلم انقلابی از دانشگاه خارج نخواهد شد.

وی از ساخت ۱۳۰۰ مدرسه قرآنی برای شناسایی استعداد‌های قرآنی خبر داد و افزود: توسعه فرهنگ قرآنی یکی از محور‌های اصلی آموزش و پرورش در آینده خواهد بود.

پنج محور راهبردی آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در ادامه پنج محور اساسی راهبردی این وزارتخانه را شامل «اجرای سند تحول بنیادین»، «توسعه عدالت آموزشی»، «ارتقای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان»، «گسترش آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای» و «کنترل آسیب‌های اجتماعی» عنوان کرد.

کاظمی در پاسخ به مطالبات نمایندگان مجلس درباره گزینش معلمان گفت: گزینش تیغ دولبه است؛ از یک‌سو انتخاب معلمان انقلابی و امین ضرورت دارد، از سوی دیگر نباید موجب سخت‌گیری غیرضروری بر مردم و معلمان شود. ما در آموزش و پرورش بر اساس قانون مصوب مجلس عمل می‌کنیم تا نه افراط باشد و نه تفریط.

اردوگاه‌های ملی و رفاه معلمان

وزیر آموزش و پرورش دو اردوگاه «یانس‌آباد» و «شهید رجایی» قزوین را از اردوگاه‌های ملی دانست و گفت: اردوگاه یانس‌آباد ظرفیت ملی دارد و در سفر رئیس‌جمهور اعتبارات ویژه‌ای برای توسعه آن اختصاص خواهد یافت.

وی در بخش دیگری به رفاهیات معلمان اشاره کرد و گفت: بیمه تکمیلی، تملک مهمانسرا‌های آموزش و پرورش در شمال و مشهد و سایر خدمات رفاهی معلمان از برنامه‌های جدی وزارتخانه است و در صورت وجود کاستی، مدیرکل استان باید گزارش دقیقی ارائه دهد.

کاظمی همچنین از جذب ۳۰ هزار معلم خبر داد و گفت: بیش از ۶۰۰ هزار نفر برای استخدام ثبت‌نام کرده‌اند، اما بخش اعظمی از این ظرفیت مربوط به سهمیه ایثارگران است. در حالی که ۵ هزار ردیف این سهمیه خالی است، هیچ فرد غیرایثارگری نمی‌تواند از آن استفاده کند و در صورت وجود متقاضی ایثارگر واجد شرایط، اولویت با او خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان به مطالبه نماینده مردم تاکستان درباره مدارس قدیمی این شهرستان اشاره کرد و گفت: مدیرکل آموزش و پرورش استان باید فوراً نسبت به بازدید و نوسازی یا تخریب مدارس فرسوده تاکستان اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۹ شهريور ۱۴۰۴
بی........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۴۰۴
چرا از شیصد هزار نفر نفری 520هزار تومان برای آزمونی که اینطوری امتیازاتی گذاشته بودید گرفتید؟
Iran (Islamic Republic of)
بتوچه
۰۰:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۴
آپ استخدام نمیکنه بودجه شو پر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا سرتگی
۱۹:۲۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۴
سلام زهرا سرتنگی از بندرعباس با سهمیه متاهلی ودوفرزند برای قشم شهرستان خودم اسم دبیر هنر نوشتم چرا استخدام اموزش پرورش به سهمیه متاهلی وعلاقه ما درست نظر نداده من شغل معلمی دوس دارم وحاضر با جان دل با دوفدزند م ادامه بدم خواهشمندم دوباره اعتراض زده شده رسیدگی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۹ شهريور ۱۴۰۴
جالب حتی در آزمون استخدامی و قوانین طوری کار شده که مانند قبل با رانت و بی عدالتی و امتیازات عجیب و غریب یک عده خاص قبول و استخدام میشن منتظر بلای خداوند باشید. خشکسالی ،قحطی ،جنگ و ...
United States of America
سید ابوالفضل فرید
۰۰:۵۹ ۰۹ شهريور ۱۴۰۴
باسلام و احترام..لطفٱ بفرمایید تشریفات و زمان ثبت نام ایثارگران با تجارب قبلی تدریس و معلمی،چگونه است؟تشکرفراوان
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۰۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۴
با کلی تلاش فقط به خاطر نداشتن امتیاز قبول نشدم این منصفانه نیست که یه مشت بی سواد به خاطر امتیاز متاهلی و بچه داشتن و نهضت قبول بشن ما قبول نشیم این چه مسخره بازی ازست
Finland
سربازمعلم سال۸۵و۸۶
۲۰:۱۷ ۰۷ شهريور ۱۴۰۴
من سال ۸۵و۸۶سربازملعم بودم جامانده هستم مشکل نداشتن مدرک ولی الان دارم تاهنوخبری نیست کسی اخباری دراین مورد اگه داره ممنون میشم که بگین ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۷ شهريور ۱۴۰۴
اموزش و پرورش درسته که نیاز به نیروی انسانی برای اموزش داره اما نباید به جذب مثلا چند هزار نیرو افتخار کرد . بجای کمیت شما روی کیفیت نیرو ها بپردازید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۱۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۴
نتایج ازمون اومدو کلی تلاش افرادی که هیچ امتیازی نداشتن، پایمال شد? شما میتونستید یه ازمون جداگانه برای نیروهاوون بگیرید که در نتیجه ی نهایی در یک سطح با افراد عادی قرار نگیرن.
امید جوون هارو ناامید کردید??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۴
تا وقتی حقوق و مزایای معلمی از کارگری هم کمتره نیروی خوب رغبتی به معلم شدن نداره،شما شرایط معیشتی و منزلت معلما رو درست کن اونوقت ببین چطور نخبگان دانشگاهی و آدمهای باسواد به آموزش و پرورش هجوم میارن ،تو کشورای پیشرفته بیشترین حقوق رو معلم میگیره ،اینجا پایین ترین حقوقو میدن معلم و میگن مگه معلم چکار میکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۴
در استخدامای جدید سهمیه ها رو حذف کنید،معلمی شوخی بردار نیست ،یه معلم سهمیه ای نامناسب و فشل چند هزار کودک و نوجوانو تباه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۴
آفرین ،معلمای بازنشسته واقعن توان و کشش اضافه کاری ندارن ،معلم جدید و با انگیزه بیارید،خیلی از جوانها هستن که آرزو دارن معلم بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۴
سلام ، به فکر معیشت و شان و منزلت فرهنگیان باشید،ضعیف ترین کارمندان دولت و پایین ترین حقوق برای معلمه،این درست نیست ،معلم باید حواسش و انرژیش سر کلاس باشه نه اینکه مجبور باشه چندتا شغل داشته باشه و خستگیشو بیاره مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۴
سلام ،والا معلمای ما تک و توک خوب بودن ،بقیه بیسواد و بی اعصاب و چندین شغله بودن،بچه های ما امانتن نزد آموزش پرورش،معلم فرهیخته و بدرد بخور اگر معیشت و منزلت نداشته باشه مجبوره چندجا کارکنه و اونوقت سطح اموزش افت میکنه.
۱۲۳