معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران گفت: شبکه متروی تهران با ساخت خطوط پیرامونی شهر، مناطق جنوبی و کمتر برخوردار را تحت پوشش بیشتر قرار می‌دهد.

محسن هرمزی  معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران گفت: هر ایستگاه جدید مترو به‌طور متوسط ۴ درصد به ظرفیت جابه‌جایی شهر تهران اضافه می‌کند. وقتی یک شبکه کامل شکل می‌گیرد، اثر آن در کل شبکه به ۲۰ درصد می‌رسد. این افزایش ظرفیت، نقش مهمی در کاهش استفاده از خودروی شخصی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا دارد.

وی گفت: خط ۱۱ مترو به‌عنوان رینگ پیرامونی شهر تهران، با کمک خط ۹ مترو، مناطق کمتر برخوردار ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ را پوشش می‌دهد. این پروژه، اتفاق بزرگی برای این مناطق است و تکمیل این رینگ، تأثیر به‌سزایی در بهبود حمل‌ونقل عمومی خواهد داشت.

هرمزی اظهار کرد:  درباره نحوه تأمین مالی پروژه‌ها در احداث خطوط مترو، سهم دولت و شهرداری به‌صورت ۵۰،۵۰ است. بر این اساس تا زمان عملیاتی شدن فاینانس از سوی دولت، توافق کرده‌ایم که پیمانکاران از جمله قرارگاه خاتم، پروژه‌ها را به‌صورت مرحله‌ای و در قالب مدل ۵ درصدی اجرا کنند؛ یعنی ۵ درصد از کل پروژه را انجام داده، تسویه کنند و سپس وارد مرحله بعد شوند. این روند ادامه خواهد داشت تا زمانی که مسیر فاینانس باز شود.

 معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک و طراحی‌های مشاوران، اولویت ساخت ایستگاه‌ها در خطوط ۸ و ۱۱ مشخص شده است. شرکت مترو نیز با توجه به ضرورت‌ها، عملیات اجرایی را پیش خواهد برد تا این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.

برچسب ها: تهران ، مترو تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۴
سریع تر برای اسلامشهر رو راه اندازی کنید با این همه مسافر و شلوغی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۴
ایستگاه مترو قطعات جدید بهشت زهرا واقعا لازمه خیلی ترافیک داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۴
مترو مال مناطق متراکمه
آخرین اخبار