باشگاه خبرنگاران جوان - مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه بررسی طرح اصلاح قانون بیمه رانندگان در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی این طرح این است که هیچ رانندهای در کشور بدون پوشش بیمه تأمین اجتماعی باقی نماند.
سالاری افزود: در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار راننده بینشهری داریم که از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر بیمه هستند و ۲۰۰ هزار نفر هنوز تحت پوشش نیستند. یکی از مهمترین اهداف این قانون آن است که به محض لازمالاجرا شدن، ما مکلفیم این ۲۰۰ هزار نفر را هم بلافاصله بیمه کنیم.
وی با اشاره به تغییر قوانین موجود توضیح داد: طبق قوانین فعلی، سهم دولت که قبلاً برای بیمه رانندگان پرداخت میشد حذف شده و این بار به طور کامل بر دوش رانندگان گذاشته شده است. حتی در برخی محاسبات، سهم راننده به ۶۰ و ۷۰ درصد رسیده است. این قانون جدید به دنبال آن است که سهم راننده کاهش یابد و به وضعیت سابق بازگردد؛ یعنی راننده تنها ۱۳.۵ درصد از دستمزد مقطوع خود را بپردازد و ۱۳.۵ درصد دیگر از محل منابع جدید تأمین شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به دغدغههای نمایندگان درباره نحوه هزینهکرد منابع، ادامه داد: همه منابعی که از محل ۲.۵ درصد بارنامه و ۴ درصد صورتوضعیت مسافری جمعآوری میشود، در حسابی اختصاصی متمرکز خواهد شد. این حساب فقط برای بیمه رانندگان مشمول است و اگر حتی یک ریال از آن برای قشر یا گروه دیگری هزینه شود، مجازات کیفری برای مسئولان مربوطه در نظر گرفته شده است؛ بنابراین هیچ نگرانی از بابت انحراف منابع وجود ندارد.
او درباره شفافیت آماری افزود: آمار رانندگان کاملاً دقیق است. سازمان راهداری کشور مسئول سامانه کارت هوشمند رانندگان است و از طریق همین سامانه حتی میزان تردد و فعالیت رانندگان مشخص میشود. رانندگان پرکار و کمکار نیز بر اساس میزان فعالیتشان حقبیمه متفاوت خواهند داشت و متناسب با آن بازنشستگی دریافت میکنند. این موضوع در ماده ۳۵ قانون تأمین اجتماعی پیشبینی شده و مشکلی از این نظر وجود ندارد.
سالاری اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی موظف است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد این حساب اختصاصی و فهرست رانندگان بیمهشده را به کمیسیونهای عمران و اجتماعی مجلس ارائه کند. همچنین تمام فرآیندها بهصورت برخط رصد میشود تا هیچ ابهامی باقی نماند. حتی اگر در حساب کسری یا مازادی ایجاد شود، طبق متن قانون امکان بالانسکردن و اصلاح درصدها وجود دارد.
وی همچنین تأکید کرد: با اجرای این قانون، رانندگانی که بیمه هستند پوشش پایدارتری خواهند داشت و رانندگانی که تاکنون بیمه نداشتهاند، بلافاصله تحت پوشش قرار میگیرند. ما منتظر نمیمانیم تا منابع ۱۳.۵ درصد دوم بهطور کامل جمعآوری شود؛ بلکه همان روز اجرای قانون، همه رانندگان فاقد بیمه را بیمه خواهیم کرد. این تعهد ما است و در متن قانون نیز تصریح شده است.
سالاری در ادامه خطاب به نمایندگان گفت: این طرح حاصل بیش از ۱۴ تا ۱۵ جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان رانندگان و کمیسیونهای مجلس است. متن آن از نظر فنی و حقوقی بررسی و شفافسازی شده است. از شما نمایندگان درخواست میکنم با حمایت از این طرح، این مطالبه قدیمی جامعه رانندگان را محقق کنید و به دغدغه چندینساله آنان پایان دهید.
جزئیات تصویب طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات گزارش کمیسیون عمران به عنوان اصلی و کمیسیون اجتماعی به عنوان فرعی در مورد طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری، با کلیات این طرح با ۲۱۸ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
فرامرز شاهسواری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش کمیسیون عمران مجلس پیرامون طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری، گفت: در جلسه روز یکشنبه مورخ ۸/۴/۱۴۰۴، با حضور دستگاههای اجرایی و کارشناسان ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت. طرح مذکور با اصلاحاتی در متن به تصویب کمیسیون رسید و اکنون مطابق ماده ۱۴۳ آییننامه داخلی مجلس، گزارش آن تقدیم صحن علنی میشود.
وی با بیان اینکه ۳ تبصره به قانون بیمه اجتماعی رانندگان حملونقل بار و مسافر بینشهری، اضافه میشود، گفت: پس از تبصره ۱ سه تبصره الحاق و شماره تبصرههای بعدی اصلاح خواهد شد. در تبصره ۲ آمده است: رانندگان مشمول صدور بارنامه و صورت وضعیت مسافر، با پرداخت ۱۳.۵ درصد حق بیمه از دستمزد مقطوع و پرداخت ۱۳.۵ درصد دیگر از محل منابع پیشبینی شده در تبصره ۳ این قانون، تحت پوشش کامل قانون تأمین اجتماعی قرار میگیرند.
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به تبصره ۳ طرح مذکور، افزود: به منظور تأمین ۱۳،۵ درصد مابقی منابع حق بیمه موضوع ماده ۲۸ قانون تأمین اجتماعی شرکتها و مؤسسات حملونقل کالا و مسافر و باربریها مکلفند ۲.۵ درصد از کرایه بارنامه و ۴ درصد از کرایه مسافر را به صورت مستقیم و برخط به حساب اختصاصی سازمان تأمین اجتماعی واریز کنند.
وی افزود: سازمان موظف است گزارش عملکرد این حساب را هر سه ماه یک بار به کمیسیونهای اجتماعی و عمران ارائه دهد. تخلف از این قانون، علاوه بر جبران خسارت، محرومیت از حقوق اجتماعی درجه ۶ را در پی خواهد داشت. همچنین رانندگان حملونقل عمومی درونشهری ـ به جز رانندگان سکوهای مجازی همچنان تحت پوشش بیمه باقی خواهند ماند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تبصره ۴ طرح مذکور وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و سکوهای حملونقل مجازی موظفند اطلاعات و فهرست رانندگان مشمول را بهصورت برخط در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهند و سامانه پرداخت مستقیم حقبیمه ایجاد کنند. شاخصهای تعیین حداقل فعالیت رانندگان مشمول بر مبنای مسافت، ساعات کار، تعداد سفر و میزان درآمد و متناسب سازی درصدهای مقرر در تبصره ۳ این قانون تا سقف ۲ درصد کاهش یا افزایش به میزان حق بیمه لازم برای پوشش حق بیمه رانندگان جاری و متقاضیان جدید مشمول این قانون بر اساس عملکرد حساب مذکور به موجب آئین نامهای است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارتخانههای کشور، راه و شهرسازی تهیه و حداکثر ظرف ۳ ماه به تصویب هیأت وزیران میرسد.
فضلالله رنجبر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه جلسه با اشاره به بررسیهای انجامشده در این کمیسیون، گفت: جلسات مشترکی بین دو کمیسیون عمران و اجتماعی با حضور کانونهای عالی رانندگان برگزار گردید. در این نشستها، نظرات و دغدغههای رانندگان بهطور جدی مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: رانندگان حمل بار و مسافر از زحمتکشان جامعه هستند که در شرایط سخت، حتی در جنگ ۱۲ روزه اخیر صهیونیستها علیه ایران، در حوزه خدماترسانی و تقویت روحیه ملی نقش مهمی ایفا کردند. به همین دلیل همه ما وظیفه داریم از این قشر حمایت کنیم.
رنجبر تأکید کرد: اجرای این طرح موجب میشود حدود ۳۵۰ هزار راننده تحت پوشش بیمه قرار گیرند؛ از این تعداد، ۲۰۰ هزار راننده تاکنون پوشش بیمهای نداشتند و نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر به دلیل محدودیتهای بودجهای و عدم پیش بینی مناسب در بودجه به سمت بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر رفته بودند که در آینده با حقوق ناچیز بازنشسته میشدند و حقوق آنها با این نوع پوشش بیمهای رعایت نمیشود.
عضو کمیسیون اجتماعی توضیح داد: با اجرای این مصوبه، تمامی رانندگان برونشهری تحت پوشش کامل تأمین اجتماعی قرار میگیرند. همچنین با راهاندازی سامانههای برخط و ثبت صورتوضعیتهای واقعی، دستمزدها و حق بیمه بهطور دقیق محاسبه خواهد شد. بدین ترتیب، سازمان تأمین اجتماعی مکلف به پرداخت بهموقع دستمزد، غرامت درمان و دیگر تعهدات خود میشود.
رنجبر در پایان گفت: این طرح موجی از امید در میان رانندگان ایجاد کرده و انتظار میرود نمایندگان مجلس با رأی مثبت خود، به دغدغه دیرینه این قشر زحمتکش پایان دهند.
بار مالی بیمه نباید بر دوش راننده بماند
محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در رابطه با ضرورت بررسی طرح مذکور، گفت: ابتدا لازم است از رانندگان عزیز سراسر کشور تقدیر کنم چرا که در دوران دفاع مقدس و حتی در جنگ ۱۲ روزه اخیر علیه ایران، این قشر شریف با تمام وجود پای کار نظام و انقلاب بودند. دشمن روی همین قشر سرمایهگذاری کرده بود که اگر تنها یک روز بار کشور جابهجا نمیشد، اقتصاد فلج میگردید. اما رانندگان ما در صف اول خدمترسانی ماندند. امروز همه محصولات استراتژیک کشور به دست همین رانندگان جابهجا میشود.
وی ادامه داد: مخاطب ما امروز نزدیک به یک میلیون راننده هستند که در حوزه حملونقل بینشهری و درونشهری فعالیت میکنند. بسیاری از این افراد فاقد هرگونه بیمهاند. طبق برنامه هفتم توسعه، از این پس رانندگان باید ۱۰۰ درصد حق بیمه خود را بپردازند. در حالی که تا سال گذشته، روال بر این بود که ۵۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت شود و ۵۰ درصد دیگر را راننده پرداخت کند. حالا این تکلیف بر دوش رانندگان افتاده است.
رضایی کوچی با اشاره به توان مالی محدود رانندگان گفت: رانندهای که حقوق و درآمدش بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان و در نهایت ۵۰ میلیون تومان در ماه است، چگونه میتواند کل حق بیمه را خودش بپردازد؟ امروز این رقم حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه است. طبیعی است که پرداخت چنین مبلغی از توان بخش بزرگی از رانندگان خارج است. به همین دلیل در ابتدای امسال شاهد اعتراضهای گسترده رانندگان در سراسر کشور بودیم؛ موضوعی که خود شما نمایندگان هم در حوزههای انتخابیه دیدید، جلسات متعددی گذاشتید و قول دادید مشکل را حل کنید.
وی تصریح کرد: در این طرح پیشبینی شده همان ۵۰ درصد دوم که دولت در گذشته پرداخت میکرد، از منابع دیگری تأمین شود. ما برای این منظور ۲.۵ درصد به کرایهها اضافه کردیم و صندوقی ویژه ایجاد شد. این صندوق فقط و فقط برای بیمه رانندگان هزینه خواهد شد. منابع حاصل مستقیماً در این صندوق واریز میشود و به هیچ بخش دیگری تعلق نخواهد گرفت؛ بنابراین رانندگان بیش از ۵۰ درصد سهم خود را پرداخت نمیکنند و ۵۰ درصد دیگر از همین محل جبران خواهد شد.
رضایی کوچی افزود: این طرح به نفع رانندگان است. شاید بعضیها در خارج از مجلس یا محافل دیگر به آن انتقاد کنند، اما واقعیت این است که این مصوبه مشکل رانندگان را حل میکند. امروز رانندگان چشمانتظار رأی مثبت شما نمایندگان هستند. امیدوارم با حمایت همهجانبه، این دغدغه جدی برطرف شود.
منبع: خانه ملت
شکایت و اعتراض می کنم اعلام کرده است که بدهی داشته است و این در حالی است که بنده در اسفند ماه سال 1395 بازنشسته شده ام و تاکنون هم هیچ گونه بدهی به سازمان تامین اجتماعی ندارم.
سازمان تامین اجتماعی که متأسفانه هر سال به بهانه های مختلف حقوق و مزایا بنده را کم می کند چرا؟
مشکل بنده در سازمان تأمین اجتماعی و... هیچ ارتباطی و ربطی به دلار، تحریم های آمریکا و اروپا که ندارد و تاکنون هم نداشته است پس 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی، سکوت و بی توجهی دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.
از اسفند ماه سال 1402 تاکنون علیه سازمان تامین اجتماعی و... بیش از 999 هزار بار رسانه ها شکایت و اعتراص کرده ام ولی اما متآسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
سازمان تامین اجتماعی از حقوق و سایر مزایای بنده به طور مستقیم، علنی و آشکار دزدی می کند.
شکایت و اعتراض می کنم اعلام کرده است که بدهی داشته است و این در حالی است که بنده در اسفند ماه سال 1395 بازنشسته شده ام و تاکنون هم چگونه بدهی به سازمان تامین اجتماعی ندارم.
سازمان تامین اجتماعی که متأسفانه هر سال به بهانه های مختلف حقوق و مزایا بنده را کم می کند چرا؟
مشکل بنده در سازمان تأمین اجتماعی و... هیچ ارتباطی و ربطی به دلار، تحریم های آمریکا و اروپا که ندارد و تاکنون هم نداشته است پس 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی، سکوت و بی توجهی دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.
از اسفند ماه سال 1402 تاکنون علیه سازمان تامین اجتماعی و... بیش از 999 هزار بار رسانه ها شکایت و اعتراص کرده ام ولی اما متآسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
شکایت و اعتراض هم می کنم اعلام کرده است که بدهی داشته است و این در حالی است که بنده در اسفند ماه سال 1395 بازنشسته شده ام و تاکنون هم هچگونه بدهی به سازمان تامین اجتماعی ندارم.
سازمان تامین اجتماعی که متأسفانه هر سال به بهانه های مختلف حقوق و مزایا بنده را کم می کند چرا؟
محمدحسن موسیوند خواستار پرداخت معوقات فروردین بازنشستگان و توضیح تامین اجتماعی در رابطه با این تاخیر شد.
تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۳
محمدحسن موسیوند خواستار پرداخت معوقات فروردین بازنشستگان و توضیح تامین اجتماعی در رابطه با این تاخیر شد.
معوقات فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی را بپردازید!
به گزارش ایلنا:«محمدحسن موسیوند» دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان از عدم پرداخت معوقات فروردین بازنشستگان متوسطبگیر تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: بازنشستگان هفت ماه است که انتظار میکشند؛ چرا بازهم معوقات واریز نمیشود؟ اعلام کرده بودند بعد از پرداخت حقوق شهریور معوقات را میپردازند، بعد گفتند ۱۲ مهر، بعد به ۱۵ مهر موکول کردند اما هنوز خبری از واریز نیست!
این فعال صنفی ادامه داد: تامین اجتماعی باید توضیح بدهد که چرا پرداخت دور سوم معوقات تا این اندازه عقب افتاده؛ در مهر، دلار چند بود و الان چند است؟ مطالبات بازنشستگان تا چه اندازه بیارزش شده است؟
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان خرمآباد تاکید کرد: این برخورد تامین اجتماعی با بازنشستگان ناعادلانه است؛ تامین اجتماعی چرا مطالبات خود را از دولت نمیگیرد؟ چرا حقوق قانونی بازنشستگان را رعایت نمیکنند؟!
به گفته موسیوند، در شرایطی که بازنشستگان کارگری مشکلات معیشتی بسیار دارند، هر نوع تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی، موجب تشدید شرایط میشود و زندگی بازنشستگان را با بحران مواجه میسازد.
جناب آقای دکتر سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی
دیوان عدالت اداری متذکر شد مزایای مناطق جنگی باید به بازنشستگان پرداخت شود دیوان عدالت اداری رأی به پرداخت مزایای مناطق عملیاتی به بازنشستگان مناطق جنگی دوران دفاع مقدس داد. ولی اما متأسفانه سازمان تامین اجتماعی برای برخی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی دهد، عمل و اجرا نمی کند چرا؟
این عدالت نیست خودتان قضاوت کنید باید این قانون را اجرا کنید! چرا مزایای مناطق جنگی و فوق العاده ایثارگری ! به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت نمیشود؟ و این در حالی است که دیوان عدالت اداری متذکر شد مزایای مناطق جنگی باید به بازنشستگان پرداخت شود و این در حالی است که بازنشستگان لشکری و نیروهای مسلح مزایای مناطق جنگی و فوق العاده ایثارگری دریافت می کنند.
جناب آقای مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی
و این در حالی است که بودجه معوقات فروردین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اسفند ماه سال 1403 مشخص و روشن شده است سوال اینجاست که پس چرا امروز دوشنبه 14 مهر ماه سال 1404 هست که متأسفانه هنوز هم معوقات فروردین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.
که متأسفانه هنوز هم تکلیف فیش حقوقی شهریور بازنشستگان تامین اجتماعی و معوقات فروردین روشن نشده است چرا؟ وعدههای پرداخت مطالبات بازنشستگان دروغ بود؟ در قرآن آمده است دروغ دری از دروازههای جهنم است. سخنگوی دولت پیشتر وعده داده بود که مطالبات بازنشستگان تا آخر خرداد پرداخت میشود، اما خرداد گذشت شهریورماه تمام شد واکنون مهرماه رسیده است. آیا این گونه سخن گفتن جایز است؟
امروز 14 مهر 1404 - 07:56 هست که پس چرا فیشهای حقوقی شهریور بازنشستگان کارگری بارگذاری نشده است؟
و این در حالی است که بودجه معوقات فروردین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اسفند ماه سال 1403 مشخص و روشن شده است سوال اینجاست که پس چرا امروز پنجشنبه 14 مهر ماه سال 1404 هست که متأسفانه هنوز هم معوقات فروردین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.
محمدحسن موسیوند خواستار پرداخت معوقات فروردین بازنشستگان و توضیح تامین اجتماعی در رابطه با این تاخیر شد.
تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۳
محمدحسن موسیوند خواستار پرداخت معوقات فروردین بازنشستگان و توضیح تامین اجتماعی در رابطه با این تاخیر شد.
معوقات فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی را بپردازید!
به گزارش ایلنا:«محمدحسن موسیوند» دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان از عدم پرداخت معوقات فروردین بازنشستگان متوسطبگیر تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: بازنشستگان هفت ماه است که انتظار میکشند؛ چرا بازهم معوقات واریز نمیشود؟ اعلام کرده بودند بعد از پرداخت حقوق شهریور معوقات را میپردازند، بعد گفتند ۱۲ مهر، بعد به ۱۵ مهر موکول کردند اما هنوز خبری از واریز نیست!
این فعال صنفی ادامه داد: تامین اجتماعی باید توضیح بدهد که چرا پرداخت دور سوم معوقات تا این اندازه عقب افتاده؛ در مهر، دلار چند بود و الان چند است؟ مطالبات بازنشستگان تا چه اندازه بیارزش شده است؟
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان خرمآباد تاکید کرد: این برخورد تامین اجتماعی با بازنشستگان ناعادلانه است؛ تامین اجتماعی چرا مطالبات خود را از دولت نمیگیرد؟ چرا حقوق قانونی بازنشستگان را رعایت نمیکنند؟!
به گفته موسیوند، در شرایطی که بازنشستگان کارگری مشکلات معیشتی بسیار دارند، هر نوع تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی، موجب تشدید شرایط میشود و زندگی بازنشستگان را با بحران مواجه میسازد.
جناب آقای محسنیاژهای، رئیس قوه قضائیه
جناب آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی
جناب آقای مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی
نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامیناجتماعی
سلام علیکم
سازمان تامین اجتماعی در این مدت 10 ماه مبلغ 143،108،203 ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کرده است چرا؟
بیش از 18 ماه و 11 روز است که شکایت و اعتراض علیه شعبه مربوطه تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در سامانه تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی ثبت کردم ولی اما متأسفانه هیچ خبری بررسی و رسیدگی نیست چرا؟
درخواست رسیدگی دارم.
جناب آقای علیرضا زندیان، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس
جناب آقای احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
جناب آقای دکتر سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی
سلام علیکم
برای بنده ۱۸۳ روز در شرکت مخابرات منطقه تهران سختی کار تعلق گرفته که در شعبه ۱۳ تهران سال ۹۴ مراحل اداری آن انجام شده است و تایید شده است ولی در زمان بازنشستگی، بیمه تامین اجتماعی، ۱۸۳روز سختی کار را برای من منظور نکرده است. به دیوان شکایت کردم نتیجه نگرفتم ولی این در حالی است که حدود ۲۰۰۰ نفر بدون رای دیوان با سختی کار بازنشسته شدند.
و این در حالی است که پرونده سختی کار بنده در سال ۹۴ از شرکت مخابرات استان تهران به شعبه ۱۳ تامین اجتماعی تهران ارسال شده است و در کمیته بررسی و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور تایید شده است و هم مرحله ادارای در سال ۹۴ در شعبه ۱۳ تامین اجتماعی تهران انجام شده است.
مرتضی – بازنشسته مخابرات منطقه تهران
کد ملی ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
من درخواست بررسی سختی کار به کمیته سختی کار دادم و همه رای موافق دادن در کمیته بررسی و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور تائید شده است ولی اما متأسفانه تامین اجتماعی شعبه ۱۳ تهران سختی کار من را در موقع بازنشستگی منظور نکرده است.
شعبه تأمین اجتماعی سبزدشت بهارستان با کدام قانون، ماده، آئین نامه، بخشنامه، مجوز، حقوق و مزایا بنده در حکم بازنشستگی سالها 1399، 1400، 1401 و 1402 در اسفند ماه سال 1402 کم کرده است. اعتراض هم می کنم متأسفانه تاکنون هیچ کسی هم جوابگو و پاسخگو نیست چرا؟ درخواست رسیدگی دارم. کد ملی: 1531439901
بازنشسته تأمین اجتماعی
سازمان تأمین اجتماعی با چه دلیل هر سال حقوق و سایر مزایا بنده را کم می کند.
برای شکایت به کجا مراجعه کنم قانون برای شکایت کردن وجود دارد، اما اجرا نمیشود. قانون برای اعتراض کردن وجود دارد، اما اجرا نمیشود.
بنده بارها در دیوان عدالت اداری علیه سازمان تأمین اجتماعی در مورد کم کردن حقوق و سایر مزایای به طور غیر قانونی شکایت و اعتراض کرده ام ولی اما متأسفانه دیوان عدالت اداری به بهانه های مختلف شکایت و اعتراض بنده رد کرده است و رد می کند و بررسی و رسیدگی قانونی نکرده است و بررسی و رسیدگی قانونی نمی کند چرا؟
برای شکایت به کجا مراجعه کنم قانون برای شکایت کردن وجود دارد، اما اجرا نمیشود. قانون برای اعتراض کردن وجود دارد، اما اجرا نمیشود.
بنده بارها در دیوان عدالت اداری علیه سازمان تأمین اجتماعی در مورد کم کردن حقوق و سایر مزایای به طور غیر قانونی شکایت و اعتراض کرده ام ولی اما متأسفانه دیوان عدالت اداری به بهانه های مختلف شکایت و اعتراض بنده رد کرده است و رد می کند و بررسی و رسیدگی قانونی نکرده است و بررسی و رسیدگی قانونی نمی کند چرا؟
حکم سال 1399 مبلغ 13،080،714ریال به صورت غیر قانونی کم کردن چرا؟
حکم سال 1400 مبلغ 4،260،261 ریال به صورت غیر قانونی کم کردن چرا؟
حکم سال1401 مبلغ 5،879،161 ریال به صورت غیرفانونی کم کردن چرا؟
حکم سال 1402 مبلغ 2،365،784 ریال به صورت غیر قانونی کم کردن چرا؟
در اسفند ماه 1402 الی آذر ماه 1403 مبلغ 143،108،203 ریال به صورت غیر قانونی حقوق و سایر مزایا بنده کم کردن چرا؟ در خواست رسیدگی دارم.
درخواست رسیدگی را دارم
کدملی: 1531439901
حکم سال 1399 مبلغ 13،080،714ریال به صورت غیر قانونی کم کردن چرا؟
حکم سال 1400 مبلغ 4،260،261 ریال به صورت غیر قانونی کم کردن چرا؟
حکم سال1401 مبلغ 5،879،161 ریال به صورت غیرفانونی کم کردن چرا؟
حکم سال 1402 مبلغ 2،365،784 ریال به صورت غیر قانونی کم کردن چرا؟
در اسفند ماه 1402 الی آذر ماه 1403 مبلغ 143،108،203 ریال به صورت غیر قانونی حقوق و سایر مزایا بنده کم کردن چرا؟ در خواست رسیدگی دارم.
درخواست رسیدگی را دارم
کدملی: 1531439901