باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرگس امامجمعه - سمیه ابراهیمی، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزشوپرورش در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رفتارهای خودآسیبرسان در میان دانشآموزان گفت: این رفتارها چند مولفهای و پیچیده هستند و نمیتوان یک عامل مشخص را علت آنها دانست.
وی افزود: مجموعهای از عوامل با وزنها و ترکیبهای مختلف بر بروز این رفتارها تأثیر میگذارند که شامل مسائل فردی مانند افسردگی، اضطراب و کاهش تابآوری دانشآموزان، مسائل اجتماعی و خانوادگی، پایین بودن مهارتهای والدگری و حمایتهای خانوادگی و همچنین روابط عاطفی در مدرسه و بین همسالان و دیگر عوامل محیطی میشود.
ابراهیمی ادامه داد: اتفاقاتی که به صورت محدود در برخی مدارس رخ میدهد تنها ناشی از یک عامل نیست و بروز رفتارهای خودآسیبرسان نتیجه ترکیب پیچیدهای از عوامل متعدد است.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزشوپرورش در ادامه بر برنامههای آموزشی برای پیشگیری و ارتقای مهارتهای زندگی در مدارس اشاره و تصریح کرد: آموزش مهارتهای ارتقایی توسط سه گروه مخاطب که شامل دانشآموزان، همکاران و مدیران مدارس میشود، انجام میشود.
ابراهیمی گفت: در منطقه هدف، مدیران و کارکنان مدارس آموزش دیدهاند تا با شناخت نوجوانان، برقراری ارتباط مؤثر، مدیریت هیجانات و توجه به سلامت روان خود و دانشآموزان، نقش مؤثری در پیشگیری از این رفتارها ایفا کنند.
وی تأکید کرد: همکاران مدارس همراه با دانشآموزان و والدین از مخاطبان اصلی آموزش مهارتهای زندگی و ارتقای سلامت روان هستند.
عوامل مدرسه دیگه جرات ندارند به دانش آموز خاطی بگن بالای چشمت ابرو هست چه رسه به اقدامات پیشگیرانه و جدی برای حفظ خود دانش آموز و جلوگیری از بد آموزی تقلیدی توسط بقیه دانش آموزان...
اگه تو مدرسه باشید میفهمید چه خبره!!!
انتظارات کوچک و بزرگ بدون ابزار عمل( مقرارت واقعی ) و بدون حمایت بخش های ستادی شده این وضعیتی که می بینید!!!!
دانش آموزی در منزل خودش خودکشی کرده، نظرات مردمی رو ببینید که چطور موضع گرفتند و چی گفتند؟!!
معلومه که مدارس توان و جرات ورود ندارند و فقط میگن بذاره بگذره و از خبط و خطای کوچیک شروع میشه تا آسیب رسانی بزرگ به خود و دیگری شون...