رئیس‌جمهوری گفت: وقتی جاده‌ها راهداری و مدیریت می‌شوند نباید آمار‌هایی همچون ۱۰ هزار نفر کشته داشته باشند؛ این شرایط قابل‌قبول نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان - مسعود پزشکیان در آیین گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، با بیان اینکه اگر انسانی بخواهد درست عمل کند شاهرگ‌ها به کمک می‌آیند، اظهار کرد: در نظر داریم شبکه‌های اصلی، نیمه‌اصلی و زیرین را در حمل‌ونقل اصلاح و بهبود دهیم و باکیفیت مناسب و تکنولوژی لازم جهت‌گیری‌ها را تنظیم کنیم. 

وی ادامه داد: باید تناسبی بین شبکه‌های حمل‌ونقل وجود داشته باشد تا خدمات مورد نیاز به کانون‌های مورد نیاز برسد. این تناسب باید حفظ شود تا کم و زیاد نشود که در این‌صورت ضرر‌هایی به همراه دارد. در ساختار باید هدفمند و نظام‌مند عمل کنیم. در این زمینه باید به شکلی در جلسات به نتیجه برسیم که به نفع گیرندگان و عرضه‌کنندگان و سیاستگذاران باشد.

پزشکیان تاکید کرد: مصممیم شاهراه‌ها را بسازیم و اصلاح کنیم. باید رفع معضل ترافیک و آلودگی هوا را از همین جهت نیز دنبال کنیم. باید بتوانیم به شکلی راهسازی کنیم که مسیر‌ها تا آینده، فضای کافی برای عبور و مرور راحت را فراهم کند. نه اینکه هر دو سال یک باند به جاده‌ها اضافه کنیم. باید با برنامه‌ریزی عمل کنیم.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای ساخت راه‌آهن اظهار کرد: باید جلسه بگذاریم و مشکلات را حل کنیم. ما حاضریم اختیارات را واگذار کنیم. بخش خصوصی هم بیاید و بگوید چه کمکی از دستش برمی‌آید. باید امنیت و کارایی را در مسیر‌های کشور افزایش دهیم. شنیدم یدک‌کش‌هایی در جاده‌ها تردد دارند که متعلق به ۶۰ سال پیش هستند، نباید اجازه دهیم چنین شرایطی وجود داشته باشد. 

وی یادآور شد: ساماندهی سهم بار نیز باید به شکلی انجام شود که همه بتوانند کار خود را پیش ببرند. چه در زمینه مسیر‌های ریلی و چه ترانزیت کامیون‌ها و تریلی‌ها باید جلسه برگزار کنیم و با تصمیم‌گیری دقیق امور را پیش ببریم. 

پزشکیان گفت: باید شبکه حمل‌ونقل را به طور کامل ببینیم و طراحی کنیم. یا کاری نکنیم یا اگر کاری می‌کنیم با جامعیت عمل کنیم. باید به زیرمجموعه‌های حمل‌ونقل از جمله خطوط اتوبوسرانی، تاکسیرانی یا افرادی که در این بخش فعال هستند نیز توجه داشته باشیم و در برنامه‌ریزی‌ها در نظر بگیریم. 

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: جاده‌هایی که راهداری و مدیریت می‌شوند نباید آمار‌هایی همچون ۱۰ هزار نفر کشته داشته باشد. این شرایط اصلا قابل‌قبول نیست. مقررات را تنظیم کنیم و اگر کسی آنها را نادیده می‌گیرد نباید به‌سادگی با او برخورد کرد. باید مثل سایر نقاط جهان برخورد‌های سخت و جدی با این افراد داشت که جان خودشان و دیگران را به خطر می‌اندازند. 

وی با یادآوری ضرورت بررسی مقررات موجود در زمینه گمرکات و مرزها، گفت: در جهان همه این شبکه شهری و جاده‌ای تحت یک مدیریت و فرماندهی واحد است و باید با هماهنگی یکدیگر پیش رود. در طول یکی دوسال باید موانع را از سر راه برداریم که با همراهی و مشورت شما فعالان حوزه حمل‌ونقل این اقدام ممکن می‌شود. 

پزشکیان در پایان سخنانش با قدردانی از اقدامات فعالان ترانزیت و حمل‌ونقل در کشور در جریان جنگ ۱۲ روزه، گفت: ممکن است از هم گلایه داشته باشیم، اما وقتی دشمن قلدر و زورگو به ایران حمله کرد، همه این اختلافات کنار گذاشتند شد و همه به میدان خدمات‌رسانی آمدند و چنین اقداماتی بود که دشمن را ناامید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۳۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
مردم ۲ درصد کمتر رانندگی کنند. ۲ درصد گاز کمتر مصرف کنند. آب و برق هم همین‌طور. فقط مردم. ۲ درصد کمتر لبنیات بخورند. برنج. دلار و ارز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
رئیس جمهور لازم نیست به هر جایی دعوت شد بره و ذکر مصیبت کنه.باید با مشاوراش فکری برای حل مشکلات کنه.این رو من فهمیدم ولی آقایون نفهمیدن جای تعجب بسیار داره‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
همش میگی باید اینکار بشه اون کاربشه . کی باید این کارها را انجام بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
خطرناک‌تر جاده نهاوند
نهاوند به کرمانشاه
نهاوند به آورزمان ملایر
نهاوند به نورآباد لرستان
نهاوند به جاده دوراهی بروجرد
چهار جاده اصلی به نهاوند جاده مرگ است که سالیان این جاده کشته زخمی داره و اکنون ادامه داره
راننده مقصر نیست جاده مقصر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
وزیر راه ضعیفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
تا وقتی قیمت بنزین و گازوئیل اصلاح نشه و به قیمت واقعی نرسه شبکه ی ریلی کشور تکمیل نمیشه ،الان روسها و چینی ها بسیار مشتاق هستن که شبکه ی ریلی ما به اونها متصل بشه ولی متاسفانه این موضوع با جدیت دنبال نمیشه ،توسعه ی شبکه ی ریلی و حمل بار ریلی باعث شکوفایی و رونق اقتصادی کشور خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
موافقم بعدا خدا بخواهد درست میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
خودروهای نا ایمن و فرسوده با تکنولوژی 40 سال پیش رو اکثر مردم دارن سوار میشن، بعلاوه بسیاری از جاده های غیر استاندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
اگر همین الان، به عنوان مثال ماشین های یک کشور اروپایی رو جایگزین این ماشین های داخلی کنند خواهید دید آمار کشته ها تا 70 درصد کاهش پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
استفعا بده پزشکیان به اندازه ی کافی ملتو داغون کردی زندگیم داره نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
آخی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
مملکت نابود کردی خجالت بکش همه چیز قیمتش 10 برابر کردی وقتی نمیتونی استعفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
جاده تسلیم راننده ی با احتیاط است عوامل اصلی تصادفات راننده های بی احتیاط هستند. سهم جاده شاید یک درصد هم نباشد .البته وجود جاد های دو طرفه و بزرگراه ها کمک زیادی به روانی ترافیک می‌کند وبی تا ثیر در تصادفات نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
خیلی حرف خوبی زدی احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
خوبه که شجاعت بیان مشکلات رو داری ای کاش شجاعت معرفی مقصران هم داشتی
Iran (Islamic Republic of)
رانندگان خودشان عامل اصلی آمار‌هایی همچون ۱۰ هزار نفر کشته هستند
۱۳:۰۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
رانندگان خودشان عامل اصلی آمار‌هایی همچون ۱۰ هزار نفر کشته هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۴
جاده ۵۰ درصد راننده ۵۰ درصد
۱۲
آخرین اخبار