کم‌تحرکي و رژيم‌هاي غذايي سلامت مردم را به خطر انداخته است

رئيس دانشگاه علوم پزشکي ياسوج گفت: کم‌تحرکي، رژيم‌هاي غذايي، اصرار بر دريافت آنتي‌بيوتيک‌ها و موارد ديگري از اين دست سلامت مردم را به خطر انداخته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،سيد حسام‌الدين نبوي‌زاده در ياسوج اظهار داشت: رژيم‌هاي غذايي، تغيير عادات مردم، چاقي براي بشر مروزي يک خطر بزرگ هستند که با امکانات پيشرفته درماني هم نمي‌توانيم کار مهمي را در اين زمينه انجام دهيم ولي با فرهنگ‌سازي مي‌توانيم آن‌ها را بي‌اثر کنيم.

 

رئيس دانشگاه علوم پزشکي ياسوج، اصرار مردم بر دريافت آنتي‌بيوتيک‌ها، استفاده از غذاهاي پر چرب، سيگار، قليان، کم تحرکي و ورزش نکردن از جمله مواردي است که اگر چه در جامعه ما زياد شده ولي هيچ سنخيتي با فرهنگ و دين ما ندارند.

نبوي‌زاده اضافه کرد: امکانات درماني موجب بهبودي نمي‌شوند بلکه اين فرهنگ است که از ابتلاي انسان‌ها به امراض مختلف جلوگيري مي‌کند.
وي بيان داشت: هر چقدر هم که امکانات و تجهيزات پيشرفته پزشکي براي درمان مردم به شهرها و روستاها آورده شوند، اگر فرهنگ سلامت در جامعه وجود نداشته باشد، توفيقي در اين زمينه حاصل نخواهد شد.
قائم مقام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با طرح اين سوال که چرا با وجود اين‌همه امکانات پزشکي و پيشرفت علم ولي سلامت آن‌چنان که بايد بهبود پيدا نکرده، از رسانه‌ها خواست تا با جديت به اين موضوعات بپردازند.
وي تاکيد کرد: انسان‌هاي 50 سال پيش با وجود کمبود امکانات ولي از هر نظر افرادي سالم‌تر بودند و اين مسئله بايد در جامعه به بحث گذاشته شود تا لايه‌هاي مختلف مردمي با راز سالم زيستن و سالم ماندن آشنا شوند.

وي تصريح کرد: فرهنگ جامعه پيرامون حوزه سلامت مردم بايد در ابعاد مختلف رشد پيدا کند و دانشگاه علوم پزشکي ياسوج تلاش خود را در اين زمينه به‌کار گرفته و اين‌کار را با ارائه آموزش‌هاي مربوطه ادامه مي‌دهد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي ياسوج گفت: براي موفقيت در برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در حوزه سلامت به فرهنگ‌سازي نياز داريم.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي ياسوج ادامه داد: در دين مبين اسلام همواره بر پيشگيري از بيماري تاکيد کرده و در فرهنگ غني ما آمده که پيشگيري همواره بهتر از درمان است.
وي بيان داشت: اگر همين جمله ساده را در جامعه نهادينه کنيم و راه‌هاي پيشگيري از بيماري‌ها را در جامعه آموزش دهيم بدون شک سلامت در مفهوم مورد نظر و ايده‌آل خود در جامعه حاصل مي‌شود./ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار