معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور از مراحل احداث قطعات مختلف آزاد راه حرم تا حرم در استان خراسان رضوي بازديد کرد و از تکميل قرارداد سرمايه گذاري 50 درصدي بخش خصوصي را در اين آزاد راه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد صادقي گفت: در حال حاضر 350 کيلومتر از مسير 965 کيلومتري اين آزاد راه که از استان هاي قم، تهران، سمنان و خراسان رضوي عبور مي کند، در حال اجراست.

وي خواستار تسريع در آغاز بکار ساير قطعات اين آزاد راه شد و افزود: مسير قم، تهران، مشهد از پرترافيک ترين محورهاي کشور است و فرسودگي جاده ها هزينه هاي نگهداري را توجيه ناپذير مي کند.

مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور در ادامه به وضعيت پروژه در استان اشاره کرد و گفت: قطعات در حال اجرا در خراسان رضوي تاکنون از پيشرفت بسيار مطلوبي برخوردار بوده و سعي داريم با آغاز بکار ساير قطعات در استان بهره برداري اين قسمت آزاد راه بصورت يکپارچه انجام شود.

صادقي با اعلام تخصيص بودجه سالانه به اين آزاد راه اضافه کردن آن در قانون بودجه از سال آينده، افزود: مراحل عقد قرارداد و سرمايه گذاري، 50 درصدي بخش خصوصي در حال تکميل است که با انجام اين مهم ديگر پروژه شکل اعتباري نخواهد داشت.

وي مهمترين کارکرد اين آزاد راه را تسهيل مسير ترانزيتي غرب به شرق و دسترسي آسان تر زائران حرم امام رضا(ع) به شهر مشهد اعلام کرد و گفت: طراحي مسير آزادراه به گونه اي است که از هيچ شهري عبور نکرده و تمام شهرهاي حاشيه آزادراه از طريق کنارگذر به آن متصل مي شوند.

معاون وزير راه و شهرسازي در پايان بودجه مورد نياز جهت تکميل پروژه هاي در دست اجرا در وزارت راه و شهرسازي را نزديک 40 هزار ميليارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبار سالانه وزارتخانه در حدود 4 هزار ميليارد تومان است لذا به دنبال راه کارهاي ديگري چون استفاده از صندوق توسعه ملي و اوراق مشارکت براي تامين اعتبار پروژه ها هستيم./ک


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار