قائم مقام وزير بهداشت در امور بين الملل عنوان کرد:

هر ساله 700 حادثه طبيعي به طور ميانگين رخ مي دهد

در 10 سال گذشته در هر سال به طور ميانگين 700 حادثه طبيعي و دست ساز بشر گزارش شده است که وجود 268 ميليون نفر در اين حوادث بوده اند.

به گزاش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر محمد حسين نيک نام، قائم مقام وزير بهداشت در امور بين الملل امروز پنجم بهمن در کنگره بين المللي بهداشت، درمان و مديريت بحران در حوادث و بلايا که در مرکز همايش هاي رازي برگزار شده بود افزود: کشور ما در منطقه مستعد به بلايا قرار دارد و در طول تاريخ شاهد حوادث کوچک و بزرگ بوده است و بايد توجه داشت که هنگام وقوع بلاها کمک هاي جهاني حياتي است اما آنچه که حياتي تر است هماهنگي هاي لازم براي استفاده از اين کمک ها است که به نظر مي رسد هماهنگي هاي بين همسايگي از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.
وي گفت: موضوع مديريت بحران و ارتقاي هماهنگي بين ارايه دهندگان خدمات در سطح جهان به عنوان يک موضوع روز دنيا مطرح است چرا که هفته گذشته در مجمع شوراي اجرايي سازمان بهداشت جهاني يکي از موضوعات بحث حوادث و بلاياي طبيعي بود.
بايد توجه داشت که در ده سال گذشته هر سال به طور ميانگين 700 حادثه طبيعي و دست ساز بشر گزارش مي شود كه چيزي حدود 268 مييون نفر درگير اين حوادث مي شوند.
نيک نام عنوان کرد: در سال 2010 در 32 کشور حوادث به گونه اي بوده که نياز به کمک هاي جهاني داشتند همچنين بايد اين نکته را مد نظر قرار داد که علاوه بر اهميت پروفايل بيماري هاي عفوني، هنگام رخ دادن حوادث و بلاياي طبيعي به بيماري هاي غير واگير نيز دچار مي شوند چرا که در چند سال اخير شيوع بيماري هاي غير واگير بعد از حوادث افزايش پيدا کرده است.
وي اظهار داشت: کمک هاي جهاني بايد در دو راستا يکي افزايش نيروي هاي انساني متبحر و متخصص و ديگري هماهنگي و برنامه هاي مورد تاييد سازمان جهاني بهداشت قرار داشته باشد.
وي ادامه داد: ريشه اصلي باز بيني سازمان هاي بين المللي در زمينه کمک هاي بشر دوستانه در حوزه سلامت اين است که نقايص موجود در سه محور مديريت، هماهنگي و سرعت عمل است.
در واقع قرار بر اين بود که نقايص و نواقص مورد بررسي قرار بگيرد و اشکالات بدون پرده پوشي مورد باز بيني قرار گيرند که روشي که سازمان جهاني بهداشت در پيش گرفته است در اين راستا اين است که از تمام توان سازمان ها را براي رفع اين نواقص عزم کند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار