با بیش از 17 هزار متر افزایش نسبت به شاخص برنامه؛

385 هزار متر چاه نفت و گاز در 10 ماه امسال حفاری شد

385 هزار متر چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور با تلاش کارکنان شرکت ملی حفاری ایران از آغاز تا پایان دی امسال حفاری شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ 385 هزار متر چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور با تلاش کارکنان شرکت ملی حفاری شده كه این متراژ حفاری نسبت به شاخص برنامه تعریف شده برای امسال 17 هزار و 450 متر افزایش نشان می دهد.

براساس این گزارش؛ در 10 ماه سال جاری 154 حلقه چاه نفت و گاز به وسیله ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران تکمیل شد که از این تعداد 79 حلقه توسعه ای توصیفی، دو حلقه اکتشافی و 73 حلقه تعمیری بوده است و از این چاه ها 53 حلقه توسعه ای و 46 حلقه تعمیری در گستره فعالیت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، 6 حلقه توسعه ای و 14 حلقه تعمیری در حوزه عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی، 5 حلقه توسعه ای و 11 حلقه تعمیری در وسعت کاری شرکت نفت فلات قاره، 15 حلقه توسعه ای و یک حلقه اکتشافی و 2 حلقه تعمیری در قالب پروژه و یک حلقه اکتشافی به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری و تکمیل شد.

همچنين در فهرست چاه های حفاری شده تکمیل 12 حلقه چاه در فاز 10 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی دیده می شود؛ در حالی که حفاری 12 حلقه چاه های گازی فاز 9 نیز در آستانه کامل شدن است.

براساس اين گزارش؛ انجام 6 هزار و 274 عملیات فنی و 928 مورد عملیات ویژه از جمله 36 هزار و 565 متر حفاری جهت دار و یک هزار و 939 متر مغزه گیری، از فعالیت های حوزه خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران است که به ترتیب 532 و 23 عملیات بیشتر از آمار ثبت شده در دوره مشابه سال قبل است.

این بخش فعالیت ها در کنار عملیات حفاری، وجه تمایز برجسته شرکت ملی حفاری ایران نسبت به شرکت های فعال در عرصه صنعت حفاری در جهان است زیرا عملیات حفاری و دست کم 20 مورد خدمات جانبی تخصصی از سوی چند شرکت انجام می شود.

همچنين جلوافتادگی در برنامه حفاری چاه های نفت و گاز و تولیدی شدن زودهنگام چاه ها از دستاوردهای مهمی است که مورد توجه شرکت ملی حفاری ایران قرار دارد.

براساس اعلام مدیریت برنامه ریزی تلفیقی، این شرکت در 10 ماه امسال موفق شد حفاری و تکمیل 33 حلقه چاه را 347 روز زودتر از برنامه پیش بینی شده به پایان برساند.

شرکت ملی حفاری ایران، یکی از شرکت های بالادستی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است که حوزه ستادی آن در اهواز استقرار دارد و بیش از 90 درصد عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی این صنعت را در مناطق خشکی و دریایی 11 استان نفت خیز کشور انجام می دهد./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار