وزير صنعت،‌معدن و تجارت با بيان اينکه به طرح هاي نيمه تمام فولادي با پيشرفت بيش از 40 درصد کمک خواهد شد، افزود: طرح هاي نيمه تمام با پيشرفت کمتر از 40 درصد متوقف خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مهدي غضنفري با اشاره به اينکه هم اکنون 100 طرح نيمه تمام در بخش فولاد کشور با ظرفيت توليد 32 ميليون تن وجود دارد،گفت: 45 طرح از تعداد داراي پيشرفت بالاي 40 درصد هستند که زمينه سرمايه گذاري مناسبي در اين پروژه ها وجود دارد.

وي ادامه داد: طرح هايي که پيشرفت کمتر از 40 درصد دارند بايد براي اخذ مجدد مجوز اقدام کنند چرا که پيشرفت کند اين طرح ها نشان دهنده اين است که ادامه اجراي طرح اقتصادي نبوده و بايد هر چه زودتر متوقف شود.

غضنفري تصريح کرد: همچنين تعداد 255 طرح محصولات فولادي با پيشرفت 20 تا 99 درصد در کشور وجود دارد که 104 طرح از آن داراي پيشرفت کمتر از 40 درصد است و بايد دوباره مجوز به آن داده شود.

وي با اشاره به اينکه 7 طرح عمده فولادي کشور آماده واگذاري به بخش خصوصي است، افزود: هم اکنون در قيمت گذاري اين طرح ها چالش وجود دارد و به محض قيمت اين طرح ها نهايي شود واگذاري به بخش خصوصي صورت مي گيرد./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار