مسابقه طراحی و ساخت هواپیمای بدون سر نشین:

موفقیت تیم دکتر حسابی دانشگاه آزاد خمینی شهر

تیم دکتر حسابی دانشگاه آزاد خمینی شهر اصفهان موفق به کسب رتبه اول مسابقه طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین در دانشگاه صنعتی شریف شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقه طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین پس از تیم دانشگاه آزاد خمینی شهر، تیم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین حائز رتبه دوم و تیم نو اندیشان از دانشگاه آزاد شهر ری موفق به کسب رتبه سوم شدند.
علیرضا مرادی، مسئول تیم دکتر حسابی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در حدود 5 سال است که پژوهشگران این تیم کار طراحی و ساخت هواپیمایی متعدد بدون سرنشین را انجام می دهند در ابتدا از هواپیمای بدون موتور و گلایدر شروع کردیم که به مرور زمان و با کسب تجربیات موفق شدیم نمونه های بهتری را بسازیم.
وی افزود: کسب رتبه اول این تیم با اختلاف امتیاز دو برابری نسبت به رقیبان بود که نشان است مهارت بالای پژوهشگران تیم ما داشت.
وی به خصوصیات هواپیمای تیمش اشاره کرد و گفت: این هواپیما دارای خلبان خودکار است و جهت های جغرافیایی را به راحتی پیدا می کند و کلیه حالت های هواپیما اعم از سرعت، ارتفاع، نقاط GPS و موقعیت هواپیما به سرعت آنلاین در ایستگاه زمینی دارای مشاهده است.
وی در خصوص کاربردهای هواپیما های بدون سرنشین گفت: فیلم برداری و عکس برداری آنلاین، گزارش موقعیت حوادث، و آتش سوزی ها، کمک در امداد و نجات، و کنترل ترافیک های شهری از جمله مزایای این گونه هواپیما است.
وی با گلایه از بنیاد علمی نخبگان خاطر نشان کرد: پژوهشگران این تیم تاکنون هیچ گونه حمایت مالی و معنوی نداشتند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار