سردار رحيم‌صفوي در مراسم اربعين شهداي غدير؛

شهيد تهراني‌مقدم فردي خردمند، با نبوغ و منحصر به فرد بود

مشاور عالي فرمانده كل قوا از سردار تهراني مقدم به عنوان فردي خردمند، با نبوغ و استعداد درخشان و فردي منحصر به فرد در عرصه دفاع مقدس و بعد از آن ياد كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران سردار رحيم صفوي، مشاور عالي فرمانده كل قوا در مراسم اربعين شهيدان غدير ضمن تسليت شهادت شهيد تهراني مقدم به پيشگاه امام زمان، ملت ايران و مقام معظم رهبري، وي را انساني خردمند، با نبوغ و استعداد درخشان و فردي منحصر به فرد در عرصه دفاع مقدس و بعد از آن دانست.

وي اظهار داشت: از نظر بعد علمي، شهيد تهراني مقدم بنيانگذار توپخانه سپاه پاسداران بوده؛ جمهوري اسلامي در سالهاي ابتداي جنگ، مجهزبه سلاح سبک بود اما هيچ دسترسي به سلاح سنگين و توپخانه نداشتيم . اولين حکم تشکيل فرماندهي توپخانه سپاه از طرف من به سردار تهراني مقدم داده شد. بعد از به غنيمت گرفته شدن توپخانه عراقي ها از طرف جمهوري اسلامي اين شهيد درسال 62 بنيانگذار توپخانه اي شد که تا پايان جنگ قدرت توپخانه جمهوري اسلامي را به قدرتمندترين گروه هاي توپخانه اي تبديل کرد.

سردار رحيم صفوي ،شهيد تهراني مقدم را يکي از عوامل موفقيت در فتح فاو دانست و اظهار داشت: به طور قطع ، يکي از عوامل موفقيت جمهوري اسلامي در فتح فاو در 20 بهمن ماه سال 64 با وجود پيشروي عراقي ها در خاک جمهوري اسلامي شهيد تهراني مقدم بود. زيرا با پشتيباني دقيق توپخانه اي وي اين موفقيت حاصل شد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران در ادامه گفت: در اواسط جنگ به دليل موشک باران رژيم بعث عراق و حمايت شوروي و کشورهاي اروپايي از عراق ، قدرت توپخانه اي رژيم بعث عراق از300 کيلومتر برد به 700 کيلومتربرد رسيده .
سردار رحيم صفوي افزود :منبارديگر به شهيد تهراني مقدم دستور تشکيل فرماندهي موشکي را دادم. جمهوري اسلامي در ابتدا از صنعت تکنولوژي خارجي کمک گرفت ولي وزارت سپاه پاسداران با وجود مهندسين جوان در صنعت موشک سازي و ابتکاري که اين شهيد داشت توانست سيستم موشک سازي را توليد و موشک هاي دوربرد را با ابتکار و خردمندي و آينده نگري وي توليد کند و اينبار قدرت تکنولوژي ساخت موشکي ايران با فکر بسيار بالاي حسن تهراني مقدم از 300 کيلومتر به 2000 کيلومتر رسيد.

مشاور عالي فرمانده كل قوا ،شهيد حسن تهراني مقدم را يک چهره ماندگار در تاريخ دفاع مقدس دانست و گفت: قدرت موشکي ايران در حقيقت ‌ به عنوان قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي در برابر دشمنان است و اين بنيانگذاري و ابتکار در توليد موشک هاي دوربرد ، بدون شک حاصل زحمات حسن تهراني مقدم به عنوان موثرترين فرد و ساير جوانان جمهوري اسلامي است.

وي ادامه داد: اميدواريم که همکاران حسن تهراني مقدم و دانشمندان جوان ايراني که راه را با اخلاص و با همان تيز هوشي و خلاقيت و عشقي که حسن تهراني مقدم به ارزش ها داشت ادامه دهند.

سردار رحيم صفوي در تشريح خصوصيات فردي حسن تهراني مقدم اظهار داشت: اين سردار سپاه اسلام همچون دوران جنگ روحيه جهادي و نبوغ ذاتي و عشق و علاقه خود را به مقام معظم رهبري حفظ کرده و به حمايت از مردم و بسيجيان در در مساجد مي پرداخت .
مشاور عالي فرمانده كل قوا در پايان با اشاره به خصوصيات سردار تهراني مقدم خاطرنشان کرد :تهراني مقدم انساني بود با خصوصيات اخلاقي بسياروالايي بود که مطمئنا جوانان ما در دانشگاه هاي صنعتي و دانشگاه هاي علوم انساني راه اين شهيد بزرگوار را ادامه خواهند داد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.