مصرف سیگار موجب تاخیر در جوش خوردن زخم ها می شود

یک متخصص پوست گفت: یکی از اثرات منفی سیگار، تاخیر در جوش خوردن زخم ها است، افرادی که اعمال جراحی پوست دارند باید قبل از عمل جراحی، سیگار خود را ترک یا کم کنند.

دکتر یزدان بخش نجفیان، متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف سیگار، افزایش استرس و نور خورشید از عوامل موثر در پیری زودرس پوست هستند.
این متخصص پوست با تاکید بر اینکه تعداد سیگار مصرفی در روز و در مدت زمان متفاوت از سیگار ارتباط مستقیم با ایجاد چین و چروک دارد گفت: در سیگاری ها، پیری و سرطان حاصل از نورخورشید چندین برابر افراد غیر سیگاری است، بخصوص در خانم ها این همکاری تخریبی نور خورشید و سیگار بسیار چشمگیرتر است.
وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد شکستگی و چین و چروک در سیگاری ها بخصوص در پوست لب های بالا چشمگیر تر است گفت: سیگار علاوه بر ایجاد چین و چروک موجب تغییر رنگ پوست به خاکستری می شود.
 

* مصرف سیگار با کاهش هورمن استروژن مانع شادابی پوست می شود
دکتر نجفیان در خصوص اثرات منفی سیگار بر پوست گفت: سیگار موجب تخریب رشته های الاستیک سطحی و عمقی پوست می شود و با کاهش ویتامین- آ موجود در پوست و کاهش آب موجود در لایه ی شاخی پوست و تخریب هورمن زنانه ی استروژن در پوست، مانع نشاط و شادابی پوست در خانم ها می شود.
 

* تاخیر در جوش خوردن زخم ها
وی با اشاره به اینکه تاخیر در جوش خوردن زخم ها از اثرات منفی مصرف سیگار است گفت: افرادی که اعمال جراحی و خصوصا اعمال جراحی پوست و زیبایی دارند باید قبل از عمل جراحی، سیگار خود را کم یا ترک کنند.
این متخصص پوست در پایان خاطر نشان کرد: سیگار به واسطه مواد سرطان زای فراوان، موجب افزایش میزان سرطان های پوست با منشاء لایه پوششی و سطحی و آسته پیوندی و عمقی پوست می گردد./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.