تبریز/

رونمایی اثر هنري "پرنده ي سلسله الذهب نوين" درتبریز

بمنظور ياد بود شهداي بمباران هوايي اسلام آباد غرب و شهداي گمنام تبريزو آغاز دهه مبارك فجر، بديع و نفيس ترين اثر هنري با نام پرنده ي سلسله الذهب امام رضا (ع) در بخش هنري قاليچلر تبريز رونمايي شد.

سبحان مهرداد محمدپور نخبه هنري كشور در گفتگو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران، گفت: اين اثر هنري از دو شيوه ي ابداعي نگارگري سليمان نبي و نقاشي خط هوالجميل كتابت و تصوير سازي شده است.

اين اثر در نوع خود اولين نقاشي خط حديث سلسله الذهب امام رضا (ع) به صورت پرنده نما در جهان است كه با دقت و ظرافت خاصي طي چند سال خلق و رونمايي شد.

به گفته وي هر هنرمند در هر زمان و مكاني مي تواند با هنر خويش به جامعه اسلامي و معصومين (ع) خدمت كند و در ترويج و گسترش آيات مبارك قرآن كريم سهيم باشد.

محمدپور با ابداع رسم الخط سبحان اولين خط خوشنويسي خوانا و كاربردي ايراني را پس از گذشت پانصد سال پديد آورده است و در تلاش است تا رشته هاي جديد ديگري را نيز به ميراث فرهنگي ايران و امت اسلامي هديه كند

محمدپور حمايت دستگاه هاي دولتي را در ايجاد رشته دانشگاهي خوشنويسي خواستار شد و ابداعات هنري را از با ارزش ترين دست آورد هاي انقلاب اسلامي خواند و افزود : وجود روحيه انقلابي هميشه هنرمندان را  رو به افقي روشن سوق ميدهد و ما هنرمندان بايد اين دستاورد مقدس را حفظ كنيم و آن را به نسل هاي آينده انتقال دهيم و الگوي همه ي ملت ها باشيم.

گفتني است: اين اثر هنري پس از رونمايي به بخش هنري قاليچلر تبريز اهدا شد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۵۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
استاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۷ تير ۱۴۰۲
سلام،احسنت به شما و ماشاءالله.