رئیس جامعه علوم آزمایشگاهی ایران گفت: گردش مالی بازار کیت‌های تشخیصی در کشرو فقط ۱۰۰ میلیارد تومان است و نباید بگذاریم این ارز از کشور خارج شده و فقط مصرف‌کننده باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ محمد وجگانی، رئیس جامعه علوم آزمایشگاهی ایران در چهارمین کنگره آزمایشگاه و بالینی که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد اظهار داشت: از این فصل این کنگره به جای هر دو سال یکبار هر سال برگزار می‌شود و با این روند و ظرفیتی که در پذیرش دانشجو ایجاد شده شاهد شکوفاهی تحقیقات، تشخیص و درمانی و اصلاح وضعیت درمانی با کارهای علوم آزمایشگاهی و علوم پزشکی باشیم. چرا که قبلاً اساتید علوم پایه و علوم آزمایشگاهی را فقط در اتاق اختصاصی‌شان می‌دیدیم.

وی افزود: جامعه علوم آزمایشگاهی مانند مثلث سه ضلع دارد و پزشک، آزمایشگاه و مردم اضلاع این مثلث هستند و اگر ارتباط و تعامل خوب و علمی را در این پروژه برقرار کنیم تا بتوانیم به بهترین اقدامات تشریفی برسیم هم پزشک جایگاه علمی خود را خواهد داشت و تسهیلات لازم را فراهم کرده‌ایم. در عین حال آزمایشگاه این ظرفیت را در عرصه تحقیقات دارد و می‌تواند در کارهای تحقیقاتی وارد شود.

رئیس جامعه علوم آزمایشگاهی تشریح کرد: در شرایطی که فقط 100میلیارد تومان بازارهای کیت‌های تشخیصی است نباید بگذاریم این ارز از کشور خارج شده و ما فقط مصرف کننده باشیم./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار