بدنبال تصمیم بحرین برای لغو نتایج انتخابات کانون وکلای این کشور، گروه ديده بان حقوق بشر از اين كشور انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه دیده بان حقوق بشر از تصمیم بحرین برای لغو نتایج انتخابات کانون وکلای این کشور، به عنوان گواه دیگری بر تلاش دولت برای کنترل گروه های جامعه مدنی انتقاد کرد.

این گروه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد وزارت حقوق بشر و توسعه اجتماعی بحرین که بر فعالیت نهادهای جامعه مدنی نظارت دارد، نتایج انتخابات کانون وکلای بحرین در ماه نوامبر را لغو کرد و آن را مغایر با دستورالعمل های قانونی خواند.

در این بیانیه آمده است به نظر می رسد افزودن نام "حقوق بشر" بر روی این وزارتخانه، تنها به این نهاد امکان بیشتری برای نقض استانداردهای بین المللی داده است.

گروه دیده بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد این وزارتخانه باید فورا دستور خود را لغو کند و به اعضای کانون وکلای این کشور اجازه دهد مسئولان خود را بدون کنترل سنگین دولت انتخاب کنند.

کشور بحرین که میزبان ناوگان پنجم امریکا است در پی اعتراضات ضد دولتیِ اقلیت مسلمانان شیعه سرکوب برخی نهادهای مدنی را آغاز کرد. در راستای این اقدامات اتحادیه معلمان بحرین منحل و رئیس آن در ماه سپتامبر به دلیل حمایت از جریان اعتراضات و درخواست برای پایان یافتن تبعیض های قومی در بحرین به اتهام تهدید برای امنیت ملی این کشور به تحمل ده سال زندان محکوم شد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار