نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و رییس دوره ای شورای امنیت ضمن محكوم كردن جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، از امريكا خواست دست از حمايت از اين رژيم بردارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، درپی گزارش اخیر معاون دبیركل سازمان ملل درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، اعضای شورای امنیت ابتدا تلاش كردند تا قطعنامه ای را علیه این رژیم به تصویب برسانند اما تهدید آمریكا به استفاده ازحق وتو باعث شد تا اعضای شورای امنیت به پیشنهاد انگلیس، فرانسه، آلمان و پرتغال تنها با صدور بیانیه ای اقدامات اخیر این رژیم غاصب را محكوم كنند.

ویتالی چوركین بعد از نشست شورای امنیت با حضور در جمع خبرنگاران ضمن ابراز نگرانی از نقض مكرر قوانین بین المللی از سوی صهیونیست ها، از حمایت های همه جانبه آمریكا انتقاد كرد.

چوركین با انتقاد از بی توجهی به آمریكا به حقوق مسلم مردم فلسطین، اظهار داشت: آمریكا فكر می كند كه معجزه ای رخ خواهد داد و درگیریها میان اسراییل و گروههای فلسطینی بدون میانجیگری جامعه بین المللی حل و فصل خواهد شد.

ویتالی چوركین افزود: شورای امنیت هیچگاه نتوانسته است از حقوق مردم فلسطین دفاع كند چون آمریكا همواره تمامی قطعنامه های این شورا علیه اسراییل را وتو می كند.

وی تصریح كرد اعضای شورای امنیت از ادامه شهرك سازیهای غیر قانونی و خشونت هایی كه سربازان اسراییلی علیه مردم فلسطین به كار می گیرند، بشدت نگران هستند.

وي تاكید كرد فلسطینی ها در عرصه بین المللی هیچ حامی ندارند و مورد ظلم واقع شده اند.

 

رییس دوره ای شورای امنیت با انتقاد از عملكرد گروه چهارگانه در خصوص حل و فصل اختلافات میان فلسطینان و رژیم صهیونیستی گفت : اقدامات سازمان ملل و گروه چهارگانه صلح خاورمیانه برای حل مشكلات میان دو طرف بسیار ناكارآمد بوده و روسیه از این بابت نا امید شده است.

لازم بذكر است، آمریكا از زمان تشكیل سازمان ملل متحد تا سال 2004 میلادی 77 مرتبه از حق وتو استفاده كرده است كه 37 مرتبه آن برای جلوگیری از صدور قطعنامه‌ها و بیانیه‌هایی علیه رژیم صهیونیستی بوده است/ا


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار