ترقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اصلاح طلبان تنها راه نفوذ اپوزوسیون به نظام /فشار اپوزوسیون علت تغییر موضع اصلاح طلبان

مسوول امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی فشارهاي اپوزيسيون خارج از کشور را دلیل اصلی تغيير موضع اصلاح‌طلبان دانست و گفت:اپوزسيون خارج از کشور تلاش مي کنند به هر قيمتي در حاکميت و نظام نفوذ پيدا کنند و اين در حالي است که اصلاح طلبان تنها گزينه نفوذي اپوزيسيون به نظام هستند.

حميدرضا ترقي، در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در تحليل تغيير موضع اصلاح طلبان در روزهاي اخير گفت: اصلاح طلبان تا چندي پيش مدعي تحريم انتخابات مجلس نهم بودند، اما با تغيير استراتژي، اين طيف سياسي تلاش بسياري دارند تا با حضور حداکثري در انتخابات مجلس شرکت کنند.

مسئول بين الملل حزب موتلفه ادامه داد: اصلاح طلبان مي دانند که مردم با مشارکت بالا در انتخابات مجلس نهم شرکت مي کنند و عدم حضور آنها در روند سياسي کشور، تاثيري در حضور پرشور مردم انقلابي ندارد.

وي با بيان اينکه اصلاح طلبان در آستانه انتخابات دچار نگراني شده اند، تصريح کرد:‌ هرچه به زمان انتخابات نزديک تر مي شويم، اين تشويش و نگراني در اصلاح طلبان جدي تر مي شود، چرا که آنها مي دانند اگر در اين انتخابات هم مقبوليتي در ميان مردم کسب نکنند،‌ از گردونه سياسي کشور حذف مي شوند.

ترقي،گفت:‌ اصلاح طلبان مي دانند که احتمال دارد برخي از نامزدهاي اين طيف، در قالب ليست و يا به صورت مستقل، راي بياورند و بر همين اساس تلاش مي کنند با تغيير موضع اين احتمال را به يقين تبديل کنند.

وي فشارهاي اپوزيسيون خارج از کشور را يکي از دلايل تغيير موضع اصلاح‌طلبان دانست و افزود: اعضاي اپوزسيون خارج از کشور تلاش مي کنند به هر قيمتي در حاکميت و نظام نفوذ پيدا کنند و اين در حالي است که اصلاح طلبان تنها گزينه نفوذي اپوزيسيون هستند.

اين فعال سياسي ادامه داد: انتخابات مجلس نهم، فرصت مناسبي است تا اپوزيسيون خارج از کشور به اهداف شوم خود مبني بر سياه نمايي عليه نظام و بازسازي شبکه اجتماعي خود در ايران استفاده کند.

ترقي، با اشاره به سوءاستفاده جريان هاي تندرو و فتنه گر از فضاي انتخابات، تصريح کرد:‌ به نظر مي آيد يکي ديگر از دلايل تغيير موضع اصلاح طلبان در اين شرايط حساس، بهره‌برداري از تحرکات جريان هاي فتنه و تندرو در بحبوحه انتخابات باشد، که بتوانند پروژه فتنه 88 و طرح شائبه تقلب در انتخابات را در برخي شهرها پياده کنند.

وي از انتشار ياس و نااميدي در جامعه به عنوان يکي از سناريوهاي اصلاح طلبان در آستانه انتخابات ياد کرد و اظهار داشت: اصلاح طلبان تلاش مي کنند مردم را نسبت به انتخابات و حضور حداکثري در اين مشارکت سياسي، دلسرد کنند و اين در حالي است که مردم سناريوهاي اصلاح طلبان را بارها تجربه کرده اند.

عضو حزب موتلفه اسلامي در پايان خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان با تغيير مواضع راه به جايي نخواهند برد، بلکه بايد در ديدگاه ها و مواضع خود نسبت به نظام و رهبري تجديدنظر کنند./ن


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار