وبلاگ "از ماست که برماست"

سوغاتی کربلا از ایران

در کربلا و نجف و کاظمین یک نکته بسیار آزاردهنده وجود داشت که قسمتی از شیرینی سفر و زیارتمان را تحت شعاع قرار داد. در بازار زمانی که فروشنده های عراقی می فهمیدند ایرانی هستیم بلافاصله یک نکته ای را با لذت وافر می گفتند البته با آن لهجه داغون فارسی-عربی که پول ایرانی بی ارزش...

به گزارش وبگردی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا باغبانی نویسنده وبلاگ "از ماست که برماست" در آخرین مطلب خود می نویسد:

چند روز پیش قسمت شد و برای بار دوم به نجف اشرف و کربلای معلا مشرف شدم. سفر پیش را دوسال پیش رفتم که خیلی به من چسبید البته با سختی فوق العاده و از راه زمینی و معطلی های بسیار در گمرک و ایست های بازرسی آمریکاییها و عراقی ها آن هم در گرمای شدید تابستان...

در کربلا و نجف و کاظمین یک نکته بسیار آزاردهنده وجود داشت که قسمتی از شیرینی سفر و زیارتمان را تحت شعاع قرار داد. در بازار زمانی که فروشنده های عراقی می فهمیدند ایرانی هستیم بلافاصله یک نکته ای را با لذت وافر می گفتند البته با آن لهجه داغون فارسی-عربی که پول ایرانی بی ارزش... . باور کنید این حرف از صدتا فحش برایمان بدتر بود.آخر دوستان عراقی به اعتبار کدام داشته یا پیشرفت به خود اجازه می دهند که ما را سبک کنند. نه بهداشتی دارند و نه شهر تمیزی و نه صنعت و نه هنر و نه استقلال کامل و نه اتحاد و نه امنیت. مانده ام اگر همین ایرانی ها به عراق نروند و پول خرج نکنند چگونه این ها شکمشان را سیر می کردند. عتبات عالیات هم که قربانشان بروم همه با پول ما ایرانیها و نذورات و وقف های ما رونق گرفته و بازسازی می شود. البته به چند تا از آنها جواب در خور دادیم که بله اگر هم ارزش پول ما کم شده؛ هزینه استقلال ماست. کافران امریکایی در مملکتمان جولان نداده اند و اعتبار و خاک و ناموسمان را مورد تعرض قرار نداده اند که پولمان مثل بعضی کشورها ارزش بگیرد و این هزینه غیرت و تعصب ایرانی و شیعی ماست و ... .
طمع ورزی بسیاری از برادران و خواهران در بازار داخلی و هجوم آنها برای خرید سکه و طلا باعث شد که ارزش برابری دلار با ریال افزایش یابد و از ارزش پول ما به ناحق کاسته شود. ای کاش اینها می دانستند که این سودی که در تفاوت قیمت نصیبشان می شود با زیان و ضرر دیگران و بیشتر از همه لطمه ی حیثیتی در پول ملی است. اما شوربختانه این ها نه به دین معتقدند و نه به ملت خود لذا فقط و فقط سود را می بینند، آن هم به هر قیمتی.
خلاصه در بازار عراق از خرید سوغاتی صرف نظر کردم و زمانی که به وطن بازگشتم از بازار داخلی سوغاتی برای بچه ها خریدم. ای کاش دیگر زوار و سیاحان ایرانی هم سخنان حضرت امام خامنه ای را در موسم حج امسال سرلوحه ی همه ی سفرهای خود قرار دهند که فرمودند به جای خرید سوغاتی از مکه، صنایع دستی داخلی را به عنوان سوغات و هدیه به آشنایان خود بدهید تا باعث رونق بازار داخلی شود و از خروج ارز جلوگیری شود(نقل به مضمون). به امید روزی که همه ی ما قبل از آنکه منافع خود را ببینیم، دیگران را هم ببینیم.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار