داغستاني ها از خير سفر به ايران گذشتند

سفر ملي پوشان بوكس داغستان به ايران كه به منظور برگزاري اردوي مشترك بامشت زنان بوكس كشورمان بود پس از بارها آمدن و نيامدن بالاخره لغو شد و داغستاني ها از خير تمرين و مبارزه با مشت زنان كشورمان گذشتند.


به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، درحالي كه بارها از سوي فدارسيون بوكس اعلام شده بود كه تيم ملي بوكس داغستان به منظور حضور در اردوي دو هفته اي به كشورمان سفر كنند پس از بارها امروز و فردا كردن سرانجام داغستاني ها به اين نتيجه رسيدند كه با توجه به بارش برف و كولاك در كشور خودشان تمرين كنند تا طلسم برگزاري اين اردوي مشترك شكسته نشود و بوكسورهايمان از تمرين و مبارزه با اين مشت زنان روسي ناكام بمانند.
لازم به ذكر است، تيم ملي بوكس كشورمان كه اين روزها بيش از هر زمان ديگري نياز به اردوي مشترك و تورنمنت بين المللي دارند در حالي چشم انتظار ورود تيم ملي بوكس داغستان بود كه در آخرين لحظات در هفته گذشته به تورنمنت بين المللي كي اف اوكراين هم اعزام نشدند.
بدون شك حضور نداشتن در تورنمنت اوكراين و همچنين لغو سفر مشت زنان داغستاني به كشورمان تاثيرات نه چندان مثبتي بر روي تيم ملي بوكس كشورمان خواهد داشت.
بهتر است مسئولين فدارسيون مشت زني كشورمان هر چه زودتر در اين 2 ماه باقي مانده مسابقات آسيايي سهميه المپيك لندن مقدمات حضور مشت زنانمان را در يك تورنمنت چندجانبه در تيم هاي آسيايي را فراهم كند و با يك برنامه ريزي دقيق و هماهنگي مناسب با تيم هاي صاحب نام به دنبال آمادگي و بالا بردن سطح امادگي بوكسورهايمان باشند تا بتوانيم در قزاقستان نتيجه مطلوبي كسب كنيم.
گفتني است، در حال حاضر مسئولين فدارسيون بوكس هنوز هيچ تصميم و برنامه اي براي تداركات بازي هاي برون مرزي و اردوي هاي مشترك با ديگر كشورها ندارند و بوكسورهايمان بايد تنها با آمادگي جسماني خود و تمرينات درون اردويي براي حضور در رقابت هاي گزينشي المپيك كه اوايل فروردين در قزاقستان برگزار مي شود، آماده شوند.
* با مخالفت شوراي برون مرزي سفر ملي پوشان لغو شد
در اين خصوص همايون اردلان دبير فدراسيون بوكس كشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران بيان داشت: سفر مشت زنان داغستاني كه پيش از اين قرار بود هفته گذشته به منظور برگزاري يك اردوي مشترك دو هفته اي به ايران بيايند به علت اوضاع نامناسب جوي و كولاك و برف در اين كشور براي چندمين بار لغو شد.

وي بيان داشت:‌ مسئولان فدراسيون داغستان براي برگزاري اين اردوي مشترك مارا خيلي اذيت كردند و با امروز و فردا كردن و آمدن و نيامدنشان برنامه هاي ما را به هم ريختند و در آخر تصميم گرفتيم از خير برگزاري اين اردوي مشترك درد سر ساز بگذريم و براي آمادگي مشت زنانمان به فكر برنامه ها تمرين و تداركات ديگري باشيم.

اردلان در ادامه اظهار داشت: متأسفانه يكي ديگر از بدشانسي هاي فدراسيون بوكس لغو سفر به آذربايجان براي حضور درتورنمنت جاده ابريشم كه اواخر اسفند برگزار مي شد از سوي شوراي برون مرزي بود .

وي افزود:‌ اگرچه تمام چشم اميد كادرفني و مشت زنانمان بعد از لغو سفر تورنمنت كي اف به رقابتهاي جاده ابريشم بود و ما نيز براي رفتن به اين سفر بسيار تلاش كرديم و حضور دراين رقابت ها را حتمي مي دانستيم اما از سوي شوراي برون مرزي به خاطر مسائل سياسي و امنيتي اجازه خروج نگرفتيم و همين امر منجر شد كه دومين سفر تداركاتي بوكسورهايمان كنسل شود.

*تركيب نهايي تيم ملي را در بازيهاي درون اردويي مشخص مي كنيم

اردلان در خصوص تركيب نهايي تيم ملي بوكس كشورمان اظهار داشت: كادر فني تصميم داشت پس از برگزاري اردوي مشترك با داغستان و چند بازي درون اردويي و محك بوكسورهايمان نفرات ثابت تيم ملي را براي حضور در رقابت هاي گزينشي المپيك مشخص كند كه متأسفانه با لغو اين سفر برنامه كادر فني و مسئولان فدراسيون بهم ريخت.

وي در ادامه بيان داشت:‌ بر اين اساس با توجه به شرايط ايجاد شده نفرات اعزامي به رقابت هاي قزاقستان را پس از برگزاري چند بازي درون اردويي بين نفرات حاضر در اردوي تيم ملي انتخاب كنيم و با انجام تمرينات فشرده و مستمر آمادگيشان را به حد مطلوب برسانيم.

اردلان اظهار داشت: براي آمادگي مشت زنانمان ملي پوشان برنامه هاي جديدي را پيش رو داريم و حال آنكه اين اعزام ها و اردوي مشترك لغو شده بايد با جديت تمرين بپردازيم و با برگزاري بازي هاي درون اردويي با تيم هاي ديگر استانها و مشت زنان قدر خودمان و آمادگي فني و تكنيكي مشت زنانمان را بالا ببريم.

*مسابقات دهه فجر به تعويق افتاد

اردلان در خصوص برگزاري تورنمنت بين المللي دهه فجر اظهار داشت: متأسفانه با توجه به مشكلات اي كه فدراسيون بوكس با آن درگير است مسابقات دهه فجر كه قرار بود اوائل اسفندماه انجام گيرد به سال آينده موكول شد تا اين رقابت ها با نام ديگري اوايل سال 91 برگزار شود به طور حتم به صورت جدي پيگير برگزاري اين تورنمنت بين المللي در سال آينده هستيم تا اين رقابت ها بعداز بازگشت تيم ملي بوكس از رقابت هاي آسياي قزاقستان برگزار گردد.

وي خاطر نشان كرد: اميدوارم در روزهاي باقي مانده به آخرين مرحله كسب سهميه المپيك بتوانيم براي آمادگي هر چه بيشتر بوكسورهايمان برنامه هاي تداركاتي خوبي را در نظر بگيريم تا بتوانيم در اين رقابت ها با كسب چند سهميه المپيك علاقه مندان به اين رشته رزمي را دلگرم كنيم./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار