جرایم اینترنتی کلاهبرداری یقه سفیدها

درسالهای اخیر با افزایش استفاده از رایانه در کارهای روزمره شاهد افزایش کلاهبرداری اینترنتی هستیم بطوریکه ورودی پرونده های دادگستری شاهد این ماجراست.

پرویز محمد نژاد جرم شناس درگفتگو با

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

درباره شناخت از کلاهبرداری گفت: متقلبانه محسوب شدن وسایلی که مجرم از آنها برای بردن مال غیره بهره می برد قرن بیست و یکم شاهد رشد چشمگیر تعداد مرتکبان این جرم و نیز افزایش خسارت به قربانیان کلاهبرداری بوده است.

محمد نژاد حوزه کلاهبرداری سالهای اخیر را اینترنت بیان و اضافه کرد: در طی 10 سال گذشته حوزه کلاهبرداریهای اینترنتی بیشترین آسیب های اقتصادی اجتماعی وفرهنگی را به جامعه وارد کرده و قربانیان آن رسم میلیونی را در بر می گیرد مانند دسیسه های هرمی ،‌فروشگاه های اینترنتی، وب سایتی قمار ، فارکس .

وی در پاسخ به سئوال آیا تجارت شرکت هرمی در ایران منصفانه و سالم است به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌یکی از شرایط مبادله و تجارت انصاف است یعنی پولی که در قبال خرید کالا یا خدمات پرداخت می شود باید با هم سنخیت داشته باشد که در شرکت های مذکور هدف اصلی افزایش درآمد از طریق جذب اعضا است در نتیجه این تجارت کاملا ناسالم است.

محمد زاده خواست به چند مورد از ترفندهای هرمی جدید اشاره کند و گفت:‌یکی از این راهها راه اندازی شرکت شبه بانکی به بهانه سرمایه گذاری است مورد دیگر از طریق آگهی در روزنامه و درقالب استخدام در مشاغل پر درآمد و در شرکتهای معروف چون ایران خودرو شرکت نفت، مخابرات، سایپا و غیره عضو گیری می کنند./ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار