رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد: با تغییردهندگان کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی اعم از زراعی و باغی در استان برخورد قانونی می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، ابوالفضل یاوری ، با اشاره به تشکیل اکیپ های دهگردشی در مناطق مختلف استان گفت : این اکیپ ها در جهت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و حمایت از بخش کشاورزی و ایجاد ثبات و امکان توسعه پایدار در بخش کشاورزی وجلوگیری ازسود جویی و واسطه گری در زمینه تغییر کاربری غیر مجاز ،در مدیریت امور اراضی و جهادکشاورزی شهرستانهای تابعه تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: هر گونه تغییر کاربری غیر مجاز و ساخت و ساز هایی که فاقد مجوز از دبیرخانه کمیسیون تبصره ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی باشد را شناسایی و جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی می کنند .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اعلام این مطلب اظهار داشت:با توجه به تاکیدات رئیس کل محترم دادگستری استان و رئیس شورای حفاظت ازبیت المال و امور اراضی و دادستان عمومی و انقلاب اسلامی خراسان شمالی ،مجموعه سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان و شهرستانها امر نظارت بر حفظ کاربری اراضی کشاورزی را با دقت و حساسیت ویژه ای پیگیری می نماید .

 

 

وی بابیان اینکه تغییر کاربریهایی که به طور ناخواسته و ناآگاهانه و بصورت غیر مجاز در اراضی زراعی و باغهای استان درسال های  گذشته صورت گرفته وبه مسیر توسعه بخش کشاورزی استان آسیب وارد نموده و برنامه ریزان امر توسعه بخش را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته است.

 

 وی خاطر نشان کرد:بر اساس سیاستهای دولت عدالت محور و برنامه های اجرایی این سازمان در روند دستیابی به توسعه پایدار ، مدیریت امور اراضی با همکاری نیروهای قضایی و انتظامی استان و با جدا نمودن حساب بهره برداران واقعی ازدلالان و زمین خواران ، با کلیه متخلفان در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد : تشخیص ضرورت تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغها به عهده سازمان جهاد کشاورزی بوده و تقاضای افرادی که درخواست تغییر کاربری می دهند بر اساس مفاد آئین نامه های قانونی مورد رسیدگی قرارگرفته و با طرح در کمیسیون مربوطه در صورت تشخیص ضرورت، مجوز لازم صادر خواهد شد./س

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.