از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم صورت گرفت

برگزاری کارگاه قصه گویی در قم

کارگاه قصه گویی با هدف آشنایی کتابداران با نحوه قصه گویی و جذب کودکان و نوجوانان به کتابخانه با حضور کتابداران استان قم برگزار شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، علی مرزبان استاد قصه گویی این کارگاه آموزشی با اشاره به اهمیت قصه گویی در جذب افراد به مقوله کتاب و کتابخوانی گفت: قصه گویی بیان هنرمندانه قصه‌هاست و قصه گو فرد هنرمندی است که قصه را با بیان خود به شنونده می‌رساند.

وی ادامه داد: قصه به لحاظ فطری انسان، همیشه یکی از فعالیت‌های مورد علاقه به شمار می‌رود.

مرزبان افزود: قصه فقط برای کودکان نیست، بزرگسالان هم طالب شنیدن قصه هستند حتی در کتاب‌های آسمانی هم با شیوه‌ای خاص داستان‌هایی برای عبرت و هدایت انسان‌ها آمده است.

این استاد قصه گویی نقش قصه را در کودکان مهم دانست و افزود: کمک به پرورش قدرت بیان و عواطف و افکار کودکان، تقویت و پرورش نیروی تخیل در کودکان و رشد اعتماد به نفس مخاطب از ویژگی‌های قصه است.

مرزبان ادامه داد: زبان آموزی، انتقال مفاهیم، تقویت حس کنجکاوی، پرورش قدرت تخیل و خلاقیت، آشنایی با واقعیت‌های زندگی، انتقال ارزش‌ها، اصلاح رفتار و تعامل اجتماعی از کارکردهای قصه هستند.

گفتنی است، کارگاه آموزشی قصه گویی در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد و کتابداران با اهمیت قصه گویی و نحوه صحیح بیان آن آشنا شدند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.