معاون گردشگري سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري از شناسايي40 کشور هدف گردشگري توسط اين سازمان خبر داد و گفت: با تعامل و رايزني اين کشورها زمينه ورود گردشگران ايراني به 40 کشور شناسايي شده تسهيل خواهد شد

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، منوچهر جهانيان معاون گردشگري سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع ‌دستي و گردشگري با اعلام اين خبر در افتتاح پنجمين نمايشگاه صنعت گردشگري و هتلداري در جمع خبرنگاران افزود: سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري براي تسهيل ورود گردشگران ايراني به کشورهاي مختلف خصوصا کشورهاي پيشرفته در زمينه صنعت توريسم 40 کشور هدف گردشگري را شناسايي کرده است.
وي اظهار داشت:‌ بر اساس تاکيدات معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سال آينده بايد به رقم ورود 7 ميليون گردشگر خارجي به کشور دست يابيم که برنامه‌ريزي‌ها براي تحقق اين اقدام مهم انجام شده است.
جهانيان افزود:‌ براي تسهيل ورود گردشگران ايراني به کشورهاي خارجي نيز جلساتي را با معاون کنسولي وزارت امور خارجه برگزار کرديم و قرار شد در خصوص لغو رواديد، تسهيل در صدور رواديد و صدور ويزاي فرودگاهي تصميم‌گيري‌هاي جديد‌تري گرفته شود.
وي با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله نظام يادآور شد: بر اساس اسناد پيوستي سند چشم‌انداز 20 ساله نظام بايد در سال 1404 شاهد ورود سالانه حداقل 20 ميليون گردشگر خارجي به ايران باشيم که در اين خصوص نيز تلاش‌هاي سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري به صورت جدي ادامه دارد.

جهانيان در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران در رابطه با سفرهاي نوروزي گفت: ستاد سفرهاي نوروزي در سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري تشکيل شده و جلسات اين ستاد در حال حاضر به صورت منظم برگزار مي‌شود.
معاون گردشگري سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع ‌دستي و گردشگري خاطرنشان کرد: اين ستاد در قالب 15 معاونت به کار خود ادامه مي‌دهد.
جهانيان نيز در خصوص تسهيلات سفر گفت: امسال بر اساس توافقات صورت گرفته با 2 بانک گردشگري و صادرات تسهيلات سفر به متقاضيان ارائه خواهد شد.
وي گفت: تسهيلات سفر بين10 تا40 ميليون ريال است که با کارمزد 14 درصد پرداخت خواهد شد.
وي خاطرنشان کرد: مسوولان بانک صادرات اعلام کرده‌اند در صورت تامين خط اعتباري از سوي دولت مي‌تواند تسهيلات سفر را با کارمزد يک درصد به متقاضيان پرداخت کنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، پنجمين نمايشگاه صنعت گردشگري و هتلداري با هدف معرفي جديد‌ترين دستاوردها و خدمات شرکت‌هاي دولتي و خصوصي فعال در حوزه گردشگري با شعار «دور دنيا در 4 روز» صبح امروز در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران آغاز به کار کرد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار