امروز چهارشنبه اعتصاب در اسرائيل، فرودگاهها، راه آهن و بانک مرکزی و ادارات دولتی را تعطيل و اقتصاد را فلج خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رویترز، بزرگترین اتحادیه کارگران در اسرائیل پس از شکست مذاکرات با دولت در دستیابی به توافقی درباره وضع کارگران قراردادی، قصد دارد از امروز چهارشنبه اعتصابی را آغاز کند که به بسته شدن فرودگاهها، بنادر، بانکها و بازار سهام اسرائیل منجر خواهد شد.

اتحادیه سندیکاهای کارگری اسرائیل که صدها هزار نفر از کارکنان بخش عمومی را پوشش می دهد اعلام کرد این اعتصاب که پیش بینی می شود حدود 500 میلیون دلار در روز زیان به اقتصاد اسرائیل وارد کند از ساعت شش صبح روز چهارشنبه به وقت محلی آغاز خواهد شد و بخش راه آهن و بانک مرکزی و ادارات دولتی را نیز شامل خواهد شد.

به گفته این اتحادیه، فرودگاه بن گوریون نزدیک تل آویو به علت پایبندی به حکم دادگاه صرفا از ساعت شش صبح تا ساعت دوازده به وقت محلی تعطیل خواهد بود ولی اعتصاب در دیگر مناطق، نامحدود خواهد بود.

15 پرواز شرکت هواپیمایی اسرائیلی العال به سمت اروپا زودتر از موعد و قبل از ساعت شش صبح صورت می گیرد تا با اعتصاب همزمان نشود.

اتحادیه اتاقهای بازرگانی اسرائیل تلاش کرد برای جلوگیری از اعتصاب دستور قضایی دریافت کند ولی دادگاه عالی روز سه شنبه این درخواست را رد کرد.

عوفر عینی رئیس اتحادیه اتاقهای بازرگانی اسرائیل که روز سه شنبه با یوفال اشتاینتز وزیر دارایی اسرائیل دیدار کرد گفت تنها سلاحی که کارگران در اختیار دارند اعتصاب است.

این اتحادیه از دولت می خواهد حدود 250 هزار کارگر قراردادی مانند کارگران بخش نظافت و نگهبانی را که در شرایطی پائین تر از سایر کارگران کار می کنند، استخدام کند.

وزارت دارایی اسرائیل اعلام کرده است امکان استخدام این تعداد کارگر وجود ندارد و پیشنهاد کرده است وضع این کارگران با افزایش بیست درصدی حقوق آنان و افزایش روزهای تعطیلی آنان بهبود پیدا کند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار