رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: كارخانه نورد شهرستان ایوان پیشانی صنعت فولاد در منطقه غرب كشور محسوب می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ علی مهدوی  با بیان این مطلب افزود: ورود محصولات تولیدی كارخانه نورد ایوان به بازار، تحولات قابل توجه ای در استان ایلام به وجود آورده است.
وی افزود: راه اندازی كارخانه بزرگ نورد ایوان به عنوان بزرگترین تولید كننده انواع میلگرد در منطقه غرب كشور، منشا ایجاد تحول اساسی در بخش بازار مصالح ساختمانی بویژه آهن آلات در شهر ایلام شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ابراز امیدواری كرد: این طرح صنعتی زمینه توسعه شهرك صنعتی ایوان را در سایر بخش ها نیر فراهم آورد.
مهدوی خاطر نشان كرد: با دستیابی این شركت به ظرفیت بالای تولید، به علت فاصله كم كارخانه تا بازار هدف و كاهش هزینه های حمل و نقل، شاهد تاثیر گذاری آن در قیمت تمام شده این محصول اساسی و ساخت و سازها در استان خواهیم بود.
وی گفت: با راه اندازی آزمایشی این واحد صنعتی استقبال از محصولات آن بسیار چشمگیر بوده و باید با همكاری سازمان ها و دستگاه های دولتی موانع جزیی پیش روی این واحد تازه تاسیس برداشته شود.
مهدوی میزان سهمیه كنونی این كارخانه را یك هزار تن شمش عنوان و تاكید كرد: در صورتی كه میزان سهمیه شركت افزایش یابد علاوه بر كاهش قیمت تمام شده، مصرف كنندگان نهایی نیز محصول مورد نیاز خود را با قیمت قابل قبولی دریافت خواهند كرد.
عملیات اجرایی كارخانه نورد فولاد ایوان در سال 87 آغاز شد و با صرف 200 میلیارد ریال در جریان سفر چهارم هیات دولت به ایلام به بهره برداری رسید.
این واحد صنعتی ظرفیت تولید 150 هزار تن میله گرد در سال را داراست./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.