ادامه تلاشهاي آمريكا براي انتقال منافقين

واشنگتن از گروه مجاهدين خلق(منافقين) خواسته است درمورد نقل مکان به يک مرکز جديد در نزديکی بغداد بعنوان بخشی از برنامه سازمان ملل متحد برای انتقال آنها به يک کشور ثالث تصميم بگيرند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان؛ "دانیل فرید"، مقام وزارت امور خارجه آمریکا، می گوید مقامات ایالات متحده و عراق روز دوشنبه در مورد اين مرکز جديد با یک نماینده منافقين از اردوگاه اشرف در عراق ديدار کردند.

در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران در روز سه شنبه، دانيل فريد گفت: مقامات به نماينده منافقن گفتند که اردوگاه حوريه در نزدیکی فرودگاه بغداد آماده دریافت ساکنين است و توسط کارشناسان سازمان ملل برای سکونت مناسب اعلام شده است.

اردوگاه حوريه يک پایگاه سابق نظامی ارتش آمريکا است که به عنوان قرارگاه ليبرتی شناخته می شد.

"فريد" افزود: تصمیم در مورد نقل مکان حدود ۳۴۰۰ نفر از منافقين به تصميم اين گروه بستگی دارد.

دولت عراق حضور اين گروه در خاک آن کشور را بعنوان بی حرمتی به حق حاکمیت عراق می شناسد.

دولت عراق و سازمان ملل متحد در ماه دسامبر گذشته قراردادی را امضاء کردند که به موجب آن ساکنين اردوگاه اشرف به يک منطقه موقت منتقل می شوند و در آنجا آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد به درخواست پناهندگی آنان رسيدگی می کند و برای اسکان آنها در کشورهای ثالث کمک می کند.

"دانيل فريد"، مشاور ويژه دولت اوباما درمورد قرارگاه اشرف است. هفته گذشته، او و "مارتین کوبلر"، فرستاده سازمان ملل متحد، در تلاش برای متقاعد کردن کشورهای عضو اتحادیه اروپا به قبول اين گروه در کشورهايشان به آن قاره سفر کردند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار