در شهرستان پاکدشت شرق تهران صورت گرفت

دستگيري اعضاي باند کلاهبرداران اينترنتي با 300 ميليون ريال کلاهبرداري

با تلاش مأموران پليس آگاهي شهرستان پاکدشت شرق تهران دو نفر از اعضاي يک باند که با عناوين جعلي و به بهانه خريد اجناس مغازه و فروشگاه ها ، از طريق عمليات بانکي کارت هاي اعتباري 300 ميليون ريال کلاهبرداري کرده بودند شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ نيک جو  فرمانده انتظامي شهرستان پاکدشت شرق تهران در تشريح اين خبر گفت: در پي گزارش تعدادي از مغازه داران روستاي فيلستان مبني بر اين که فردي نا شناس طي تماس تلفني و با عناوين جعلي ، به بهانه خريد اجناس مغازه ازطريق عمليات بانکي کارت به کارت در عابر بانک، از آنان کلاهبرداري کرده است موضوع سريعادر دستور کار ماموران دايره مبارزه با جرايم اقتصادي و کلاهبرداري پليس آگاهي قرار گرفت.


وي افزود: با توجه به اهميت موضوع مأموران سريعا تحقيقات خود را آغاز و با اقدامات فني و پليسي توانستند دارنده حساب هاي بانکي را شناسايي کنند.


سرهنگ نيک جو ادامه داد: با شناسايي صاحب حساب ها که "معصومه نام داشت تلاش در جهت شناسايي و دستگيري وي از سوي مأموران آغاز شد.


اين مقام مسئول با اشاره به نبود هيچ گونه آدرسي از متهمه تصريح کرد: مأموران با اقدامات گسترده اطلاعاتي و بکار گيري گشتهاي محسوس و غير محسوس توانستند وي را در يکي از ميادين شهر دستگير کنند .


اين مقام آگاه انتظامي بيان داشت: متهمه پس از دستگيري با معرفي کلاهبردار اصلي پرونده اعتراف کرد ، حساب ها را با درج نشاني نادرست و با هماهنگي خواهرش به نام " افسانه" افتتاح کرده و براي هر حساب مبلغ 3 ميليون ريال وجه نقد دريافت مي کرده که پليس در عملياتي غافلگيرانه کلاهبردار اصلي پرونده را در مخفيگاهش دستگير کرد.


نيک جو در ادامه با بيان اين مطلب که شگرد متهمان در ارتکاب اين کلاهبرداري به اين صورت بوده که پس از شناسايي مغازه ها طي تماس تلفني با عناويني از قبيل مامور صنايع و دکتر و... و به بهانه خريد اجناس براي اداره با مالباختگان تماس گرفته و خواستار خريد اجناس مي شده اند ، اظهار داشت: متهمان پس از جلب اعتماد صاحبان مغازه آنان را جهت واريز وجه نقد اجناس به دستگاه هاي خود پرداز راهنمايي و از طريق عمليات بانکي کارت به کارت به زبان انگليسي به بهانه واريز کردن اين وجه از طريق حساب هاي ارزي خارج از کشور در مجموع مبلغ 300 ميليون ريال از صاحبان مغازه کلاهبرداري کرده اند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.