اهالي سينما در اختتاميه جشنواره چه گفتند؟+ تصاوير

اهالي سينما در اختتاميه سي امين جشنواره فيلم فجر پس از دريافت جوايز خود اظهار نظرهاي متفاوتي كردند.

پیمان معادی در حالی که سیمرغ بلورین بهترین فیلم برگزیده تماشاگران را در دست داشت رو به حاضران که پیوسته او را تشویق می کردند، گفت: از تک تک شما عزیزان برای ده سال آینده ام سیمرغ گرفتم؛ من در سینمای ایران هستم و در این سینما خواهم ماند.

مهناز افشار در حالی که دیپلم افتخار بهترین بازیگرزن بخش نگاه نو را به خود اختصاص می داد، گفت: از هیأت داوران و دبیر جشنواره ممنونم؛ دیپلم افتخار به پیمان معادی که با آگاهی از چهارچوب های موجود به ساخت فیلم پرداخت، تعلق دارد.

وی در حالی که خود را عضو کوچکی از خانواده سینما خواند، افزود: اگر نگاه ها یکی نیست با هم همکاری کنیم و درها را به روی هم نبندیم چرا که سینمای هنر ارزش بالایی دارد.

سید جمال ساداتیان تهیه کننده " برف روی کاج ها" در حالی که سومین سیمرغ مردمی خود پس از "چهارشنبه سوری" و "به رنگ ارغوان" را در دست داشت، گفت: این جایزه مرهون تلاش گروه حرفه‌ای و توانایی‌های پیمان معادی است و من این جایزه را به پیمان معادی تقدیم می‌کنم.

اکبر عبدی  با گرفتن سيمرغ نقش دوم مرد، يكي از عجيب ترين سيمرغ هاي تاريخ جشنواره را صيد كرد. عبدي در "خوابم مي آد" رضا عطاران نقش پيرزن را بازي كرد و مادر رضا عطاران شده بود.

 وي در حالی که از عبدالله اسکندری به خاطر همراهی در زمینه های شخصی و حرفه ای تشکر می کرد، گفت: جایزه خیلی دیر به من اهدا شد و برای من حکم زنگوله پای تابوت را دارد.

هنگامه قاضیانی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در حالی که کاندیداهای این بخش را زنان معتبری معرفی کرد، گفت: از محمدعلی باشه‌ آهنگر تشکر می‌کنم که بخشی از جنگ را که در 9 سالگی تجربه کرده بودم به من آموخت و شیخ‌طادی که با حرمت و احترام‌بخشی، جنگ را مستندوار از او یاد گرفتم.

وي براي شهدا چنين گفت: براي تمام شهداي وطنم از تاريخ ابتداي اوليه ايران زمين؛ زندگی کردن به گدایی در این جهان به از بی احترامی به ارواح بزرگانی است که معلمان من است.

سعید راد بهترین بازیگر مرد در بخش نگاه نو پس از دریافت دیپلم افتخار گفت: خوشحالم که بعد از 38 سال جایزه جشنواره را گرفتم؛ و امیدوارم خداوند به من یاری دهد تا هر سال برای دریافت جایزه به روی سن بیایم.

رضا عطاران برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردان نگاه نو، گفت:خیلی دوست داشتم که فیلم "بی خود و بی جهت" در بخش مسابقه سینمای ایران مورد توجه قرار می گرفت، حالا که نشد برای خودم خوشحالم.

رسول صدر عاملی برنده تندیس زرین با نگاه اخلاق، امید و آگاهی در بخش جایزه ویژه دبیر جشنواره گفت: شعار جشنواره، اخلاق امید وآگاهی، همان آرمان های نسل من در زمان انقلاب است که با آن زندگی کردیم تا به جامعه ای رو به پیشرفت برسیم؛ امیدوارم در عرصه سینمای ایران سینمای بهتری داشته باشیم.

محمدرضا دلپاک در حالی که هشتمین سیمرغ بلورین خود را به خاطر صداگذاری "خرس" ساخته خسرو معصومی دریافت کرد، گفت: این سیمرغ متعلق به همه و صدای سینمای ایران است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار