مشاور وزير كشور خبرداد:

برگزاري انتخابات الكترونيكي در ده درصد از حوزه‌هاي انتخابيه بجز تهران

مشاور وزير كشور و رئيس كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات كشور، گفت:‌ در ده درصد از حوزه‌هاي انتخابيه سراسر كشور انتخابات به صورت الكترونيكي برگزار مي‌شود ولي اين موضوع شامل تهران نيست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران امير شجاعان مشاور وزير كشور و رئيس كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات كشور در كنفرانس خبري در جمع خبرنگاران گفت: بحث انتخابات الكترونيك از مباحث بسياري مهمي بود كه در آستانه انتخابات مجلس نهم از سوي وزارت كشور در 25 فرآيند براي انتخابات مجلس نهم تهيه شد و ما اميدورايم اين فرآيند بتواند با موفقيت انتخابات پيش رو را پشت سر بگذارد.
وي افزود: از 25 فرآيندي كه از سوي وزارت كشور براي برگزاري الكترونيكي انتخابات مجلس نهم تعبيه شده است، 14 فرآيند قبل از ثبت نام انتخابات مجلس، 4 فرآيند در روز آخر ثبت نام، 3 فرآيند بعد از اخذ رأي و 4 فرآيند به عنوان پشتيبان در انتخابات مجلس نهم به كار گرفته خواهند شد.
شجاعان تصريح كرد:‌فرآيند اخذ راي الكترونيكي از سوي وزارت كشور تنها در ده درصد از حوزه‌هاي انتخابي صورت مي‌گيرد و شامل حال تهران نمي‌شود.
مشاور وزير كشور اذعان داشت: از زماني كه فرمان صدور ثبت نام از نامزدهاي انتخاباتي به دستور وزير كشور صادر شده است روند ثبت نام از داوطلبان به صورت الكترونيكي نيز كار خود را آغاز كرده و اين موضوع در خصوص استفاده از امضا الكترونيكي نيز صادق بوده است و وزارت كشور آمادگي لازم را دارد تا فرآيند انتخابات را بدون استفاده از كاغذ انجام دهد.
شجاعان خاطر نشان كرد:‌ طبق فرآيند ثبت نام الكترونيكي مي‌توان آمار دقيق درخصوص حوزه‌هاي انتخابيه را به دست آورد به طوريكه به طور مثال تا به امروز بيشترين محدوده سني كه براي انتخابات ثبت نام كرده‌اند در كل كشور ما بين گروه سني 41تا45 سال است و همچنين در تهران نيز گروه سني 30تا35 سال بيشترين آمار متقاضيان ثبت نام را به خود اختصاص داده‌اند./ن


--------------------------------------------------------------------------------
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار