بيست و دومين دوره مسابقات بين المللي دهه فجر با حضور 26 كشور جهان از 27 تا 30 بهمن ماه سال جاري در تهران برگزار مي شود.

به گزارش

خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران

، محمدرضا پوريا، رييس فدراسيون بدمينتون اظهار داشت: بيست و دومين دوره مسابقات بين المللي دهه فجر از 27 تا 30 بهمن  به ميزباني سالن فدراسيون واقع در خيابان حجاب پايتخت برگزار مي شود.

وي در خصوص كيفيت برگزاري مسابقات افزود: اين عرصه يكي از مسابقات سطح يك درجهان است و تمام زمان بندي و جدول بازي ها توسط كنفدراسيون جهاني تنظيم مي شود.

پوريا از اهداي جايزه به نفر اول اين مسابقه خبر داد و عنوان كرد: از سال گذشته جايزه 5 هزار دلاري اين مسابقه را به 15 هزار دلار افزايش داديم و قصد فدراسيون اين است كه تا 2 سال آينده اين پاداش را به 50 هزار دلار ارتقا دهيم و اين امر منوط به پذيرش كنفدراسيون جهاني است.

رييس فدراسيون بدمينتون اين مسابقه را بزرگترين رويداد ورزشي كشور در بهمن ماه خواند و گفت: اين مسابقه بزرگترين رويداد است چرا كه از تمام قاره ها در اين مسابقه حضور دارند، كشورهاي اندونزي، تركيه، نروژ، اتريش، هند، فرانسه، پرو، افغانستان، يونان، ژاپن، دانمارك، تركمنستان، آفريقاي جنوبي، كانادا، مالزي، اوگاندا، عراق، مراكش، مكزيك، اسلواكي، نيجريه،‌سريلانكا، سوريه، آذربايجان،‌ انگليس و ايران با ورزشكاران خانم و آقا در اين عرصه حضور پيدا مي كنند.

محمدرضا پوريا ادامه داد:‌ غلام حسين مينايي، آرش عبدالمجيديان، مرتضي ولي دروي و حسن بزرگزاده مربيان تيم ملي بدمينتون آقايان دراين د وره هستند و نوا آرمادا سرمربي اندونزيايي تيم ملي خواهد بود، همچنين در بخش بانوان گلناز فائزي وديان اندوزنزيايي مربيان تيم ملي هستند و فريبا حلاجيان نيز به عنوان سرمربي، تيم ملي را در اين عرصه هدايت مي كنند كه تمامي اين مربيان از سوي كميته تيم هاي ملي پيشنهاد شده اند را تاييد كرده اند.

رييس فدراسيون بدمينتون تاكيد كرد: بايد از وزارت ورزش و جوانان و مسئولان اين وزارت كمال تشكر را به جا آورم چرا كه از كمك ه اي مالي و معنوي خود در جهت برگزاري مسابقات ما را ياري كردند.

*رييس فدراسيون بدمينتون: اعتقادي به برگزاري نشست خبري ندارم

محمدرضا پوريا گفت: اعتقادي به برگزاري نشست خبري رييس فدراسيون با اهالي رسانه ندارم چرا كه بايد فعاليت روابط عمومي دركشور ما بيش از پيش پر رنگ شود و اين نهاد اطلاعات و خبرهاي فدراسيون را به متقاضيان ابلاغ كند.

وي فعاليت هاي فدراسيون بدمينتون را داراي برنامه ريزي قلمداد كرد و اظهار داشت:‌ سال گذشته در 5 رده سني نونهال، نوجوان، جوان، بزرگسال و پشكسوت مسابقات قهرماني كشوري در دو بخش آقايان و بانوان برگزار كرديم كه در هيچ يك از اين مسابقات كمتر از 25 استان شر كت نداشته اند.

رييس فدراسيون بدمنيتون در خصوص برگزاري دوره هاي داوري و مربيگري بدمينتون عنوان كرد: در سال گذشته 42 كلاس مربيگري و 38 كلاس داوري در سطح كشور برگزار كرديم و همچنين به 74 واحد ورزشي امكانات و تجهيزات بدمنيتون را به طور رايگان قرار داديم.

پوريا از تأسيس مدرسه هاي بدمينتون دركشور خبر داد و اظهار داشت‌: اعضاي كميته فني و روساي فدراسيون اعتقادي به تأسيس آكادمي در اين رشته ورزشي ندارند اما تلاش اعضاي فدراسيون در زمينه تأسيس مدارس بدمينتون در سراسر كشور است تا مربيان مطرح استان ها با علاقه مندان به تمرين بپردازند و همچنين تجهيزات و امكانات لازم را در اختيار آنان قرار دهيم و از سرمربي تيم ملي نيز در خواست كرده ا يم تا آموزش هاي لازم را به مربيان اين استان ها بدهند./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار