کاهش رتبۀ مالی چند کشور اروپایی توسط موسسۀ اعتبارسنجی مودی

موسسۀ اعتبارسنجی مودی اعلام کرد کاهش رتبۀ مالی سه کشور فرانسه، انگلیس و اتریش را بررسی می‌کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان؛ این موسسۀ مالی یکماه پیش و پس از آنکه موسسۀ اعتبارسنجی “استاندار اند پورز” رتبۀ اعتباری فرانسه را از AAA”+” به “AAA-“کاهش داد، گفته بود رتبۀ مالی این کشور را تغییر نمی‌دهد.

بر اساس این تصمیم موسسۀ مودی، رتبۀ مالی فرانسه از “سه آ“با یک درجه کاهش به “Aaa” تغییر می‌یابد. افزایش بدهی‌های خارجی این کشور یکی از دلایل این تصمیم موسسۀ اعتبارسنجی مودی اعلام شده است. فرانسوآ باروآن، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه پس از اعلام این خبر، با بیان اینکه تصمیم موسسۀ مودی از سوی دولت فرانسه بسیار جدی تلقی می‌شود، تاکبد کرد این کشور همچنان به اصلاحات مالی و اقتصادی برای رسیدن به رشد اقتصادی بازگشت به رتبۀ پیشین ادامه می‌دهد.

انگليس و اتریش نیز دیگر کشورهایی هستند که بنا بر اعلام موسسۀ اعتبارسنجی مودی رتبۀ مالی آنها کاهش خواهد یافت. دولت بریتانیا با بیان اینکه دولت این کشور تلاش خواهد کرد با کاهش کسری بودجۀ انگليس، رتبۀ پیشین خود را دوباره به دست بیاورد، شرایط اقتصادی کنونی این کشور را تحت تاثیر بحران اقتصادی گسترده در جهان و بویژه منطقۀ مالی یورو دانسته است.

علاوه بر این سه کشور، موسسۀ مودی همچنین می‌گوید کاهش رتبۀ اعتباری شش کشور دیگر از جمله پرتغال، اسپانیا و ایتالیا را بررسی می‌کند./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار