همایش اقوام در ایران 1404 روزگذشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد برگزار شد.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در پیامی به این همایش گفت: قومیت به عنوان یکی از عناصر فرهنگی شناخته می شود که هویت آن به روشهای مختلف از جمله نژاد،زبان، مذهب یا کشور محل تولد قابل درک است به نحوی که ترکیبی از این ویژگیهای قومی جوامع را از یکدیگر متمایز می کند و مبنایی برای خود آگاهی به ویژه در میان اعضای اقلیتهای قومی فراهم می سازد.

دانشجو با بیان اینکه موضوع قومیتها در سر فصل منافع ملی در کشور جایگاه مهمی را داراست ادامه داد: در عصر حاضر یکی از الزامات توسعه در جمهوری اسلامی ایران برای تحقق سند چشم انداز 20 ساله تکیه بر همبستگی ، اتحاد ملی و مشارکت عمومی برای همگرایی قومیتها، مذاهب، اقلیتها و گروههای قومی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادمه داد:در نگرش کلی در هر نظام اتحاد ملی از مجرای حداکثر سازی همبستگی تحقق می یابد و لاجرم برای ظهور اتحاد ملی اقوام و گروههای قومی به عنوان نیروهای اجتماعی نظام اهمیت سیاسی ویژه ای می یابند.

وی تصریح کرد: تقویت کارکرد فرهنگی اجتماعی اقوام و اقلیتها می تواند در قالب توانمندسازی اقوام و فرصت سازی ، نظارت و هدایت بر فعالیت آنها چارچوب مناسبی را برای تحقق اتحاد ملی در جامعه اسلامی پدید آورد ضمن اینکه شناسایی نقاط کور و تهدید زای فرآوری اقوام و گروههای قومی می تواند ضریب امنیتی اقوام ایرانی را حول منافع ملی اعتلا و ارتقا بخشد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.