طي بيانيه اي اعلام شد؛

راهبردهاي انتخاباتي جبهه پايداري انقلاب اسلامي

مواضع جبهه پايداري انقلاب اسلامي در آستانه انتخابات مجلس نهم، اعلام شد.

به گزارش خبرنگاراحزاب باشگاه خبرنگاران جبهه پايدراي ا نقلاب اسلامي در بيانيه اي مواضع خود را در خصوص انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اين نين اعلام كرد:

آنچه در وهله اول براي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي حائز اهميت است مشاركت گسترده مردم و تجلي وحدت و همدلي ملي است و نه نتيجه انتخابات. چرا كه در اين صورت پيروزي واقعي كه همان حضور عزتمندانه مردم در انتخابات است محقق گشته و مطالبه به حق مقام معظم رهبري در خصوص انتخابات جامه عمل پوشانده شده است.

حضور سلايق مختلف سياسي در عرصه انتخابات بيانگر اين واقعيت در ايران اسلامي است كه مردم خود مسير آينده كشور را تعيين مي نمايند و با توجه به اصول و ارزش هاي الهي و انقلابي كه بارها در حماسه هايي همچون 8 سال دفاع مقدس، 9 دي 88، سالگردهاي پيروزي انقلاب اسلامي، رفراندوم ها و انتخابات گوناگون و.... فرياد زده اند و به نمايش گذاشته اند مسئولين و كارگزاران نظام را انتخاب مي نمايند.

رقابت بايستي بر محور هاي مبتني بر تقويت نقاط قوت كشور و حل مشكلات و رفع نقاط ضعف باشد و خداي نكرده نبايد معطوف به منازعات بي فايده سياسي، قبيله گرايانه و گروه گرايانه شود.يكي از ملزومات مهم و اصلي در شكل گيري رقابت با نشاط و سالم عملكرد عالمانه و دقيق رسانه ها و جرايد است، مطبوعات و خبرگزاري ها و سايت ها صرف نظر از تمايلات و سلائق سياسي مديران و سياست گذاران خود بايد منافع ملي را مدنظر قرار دهند و اجازه دهند ايده ها و صداهاي مختلف، حتي مخالف مشي سياسي رسانه مورد نظر با حفظ موازين اخلاقي و قانوني منتشر شده و فضاي تضارب آراء و انديشه ها فراهم گردد. در اين خصوص رسانه هايي كه از اموال عمومي و بودجه بيت المال ارتزاق و استفاده مي نمايند تكليف سنگين تري دارند.

جبهه پايداري انقلاب اسلامي به دشمنان ايران اسلامي و عده معدود غافل كه در داخل كشور حرف هاي آنان را تكرار مي نمايند هشدار مي دهد كه تجربه هاي گذشته را تكرار نكنند و بدانند آرايش رقابت سياسي جريانات در انتخابات در مواجهه با دشمنان و اخلال كنندگان امنيت كشور به سنگري مستحكم و يكپارچه براي دفاع از كيان انقلاب و نظام تبديل خواهد شد و اجازه نخواهند داد كه دستاوردهاي معنوي ملت ايران مورد دست اندازي قرار گيرد.

دغدغه و دل مشغولي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در مناسبات حاكم بر انتخابات پيش رو، لحاظ شدن شاخص هاي مكتب امام در مدل ها و ساز و كارهاي انتخاباتي بوده و هست و تاكيد بزرگاني همچون آيت الله مصباح يزدي مبني بر استفاده و دعوت از نامزدهاي اصلح و كارآمد در ليست هاي انتخاباتي حتي با علم به اين از اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي نباشند نيز بر همين مبنا است.

فهرست جبهه پايداري انقلاب اسلامي با استخراج و احصاء ملاك ها و شاخص هاي نماينده اصلح و كارآمد از ديدگاه حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري شامل افراد باتجربه كه سابقه نمايندگي مجلس و وزارت را دارند به همراه جواناني مبتكر و كارآمد داراي تحصيلات دانشگاهي و حوزوي است كه مي توانند تجربه و نوآوري و خلاقيت را توامان در مجلس شوراي اسلامي براي خدمت به مردم شريف ايران اسلامي عرضه نمايند.

شاخص هاي فردي از قبيل: پايبندي كامل و التزام عملي به مباني ديني، اشتهار به حسن خلق اسلامي، پاكدستي، حسن معاشرت و ارتباط با بدنه مردم، التزام به قانون، برخورداري از توانمندي و انگيزه لازم جهت كار و تلاش مجدانه به منظور پيگيري مسائل كشور و رفع مشكلات مردم داراي حسن سابقه در زمينه وجدان كاري و انضباط اجتماعي، درد آشنا به مشكلات مردم و.....

شاخص هاي اجتماعي و سياسي از قبيل: سابقه شفاف در دفاع از مباني انقلاب اسلامي و پيروي و تبعيت از ولايت فقيه، سابقه ايثارگري، اعتقاد به صدور انقلاب اسلامي، عدم ارتباط با گروه ها و جريانات معارض به ويژه گروه هاي فعال در فتنه سال 88، برخورداري از شفافيت موضع و مواجهه به موقع در مقابل فتنه گران در سال 88 و عدم انتساب به گروه ساكنين فتنه، شفافيت موضع نسبت به جريان انحرافي و مواجهه عملي با اين جريان، برخورداري از شم سياسي و تحليل قوي نسبت به اوضاع داخل و خارج كشور، برخورداري از بصيرت در اتخاذ مواضع و رويكردها، اجتناب و دوري از كانون هاي قدرت و ثروت، اعتقاد به جنگ نرم در عرصه فرهنگي و لزوم مقابله با جبهه فرهنگي دشمن و....

شاخص هاي علمي و تخصصي از قبيل: داشتن تخصص و دانش كافي حداقل متناسب با يكي از كميسيون هاي تخصصي مجلس به ويژه در حوزه هاي اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي و.... برخورداري از تجربه اجرايي و مديريتي در حوزه تخصصي مربوطه، ارتباط با نخبگان حوزوي و دانشگاهي در حوزه تخصصي مربوطه و....

مشروح بيانيه به شرح ذيل مي باشد:

ملت مومن و شريف ايران اسلامي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي همچون ساير انتخابات در نظام جمهوري اسلامي از اهميت به سزايي برخوردار است اين دوره انتخابات به عنوان اولين انتخابات پس از فتنه سال 1388 و در حالي كه امواج خروشان بيداري ملت هاي مسلمان، مناسبات جديدي را بر جهان حاكم نموده است افق جديدي را پيش روي انقلاب اسلامي ترسيم خواهد نمود كه به فضل الهي ملت انقلابي ايران گام بزرگ ديگري را جهت تحقق آرمان هاي بلند حضرت امام خميني و رهبر معظم انقلاب اسلامي را برخواهد داشت.

جبهه پايداري انقلاب اسلامي بر مبناي اداي تكليف و انجام وظيفه تلاش نموده است تا با لحاظ نمودن شاخص هاي گفتمان انقلاب اسلامي در خصوص انتخابات و ويژگي هاي يك نماينده اصلح در مجلس شوراي اسلامي اولويت هاي اين جبهه براي انتخابات پيش رو را به شرح ذيل به استحضار مردم بزرگوار برساند:

الف) مشاركت گسترده و دشمن شكن مردم در انتخابات

ازنظر جبهه پايداري انقلاب اسلامي اولويت اصلي در انتخابات پيش روي مجلس تحقق مشاركت گسترده و دشمن شكن مردم عزيز كشورمان در انتخابات است.امروز در شرايطي كه چشمان اميدوار ملت هاي مسلمان منطقه و مظلومان و آزادي خواهان دنيا به جمهوري اسلامي ايران دوخته شده است و پيشرفت هاي عظيم جوانان و دانشمندان ايراني موجب حيرت جهانيان گشته است ، حضور پرشور و آگاهانه ملت ايران پاي صندوق هاي راي و مشاركت گسترده مردمي منجر به تقويت بيش از پيش پايه هاي انقلاب اسلامي در داخل و خارج كشور شده و رشد و ارتقاء شاخص هاي گوناگون توسعه و پيشرفت را در عرصه هاي گوناگون فرهنگي، اجتماعي، سياسي، امنيتي، اقتصادي و زيربنايي به همراه خواهد داشت.

مهندسي فاخر نظام مقدس جمهوري اسلامي مبتني بر راي و اراده مردم و اتكاء نظام به پشتوانه مردمي باعث گرديده كه برخلاف نظام هاي به ظاهر دموكراتيك غربي كه نقش مردم در آنها تصنعي و زينتي است خواست و اراده مردم در گفتمان انقلاب اسلامي يك امر واقعي و حقيقي بوده و حضرت امام و مقام معظم رهبري به اين نقش ايمان داشته و دارند.از سوي ديگر مشاركت گسترده مردم در تعيين سرنوشت خويش و شكل دهي خانه ملت، آب سرد ديگري بر خاكستر ياوه گويي ها و دشمني هاي استكبار جهاني به ويژه آمريكا و اسرائيل خواهد بود و با نمايش وحدت ملي حول محور ولايت فقيه مشتي محكم بر دهان بدخواهان انقلاب اسلامي خواهند كوبيد.

بدين معنا آنچه در وهله اول براي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي حائز اهميت است مشاركت گسترده مردم و تجلي وحدت و همدلي ملي است و نه نتيجه انتخابات، چرا كه در اين صورت پيروزي واقعي كه همان حضور عزتمندانه مردم در انتخابات است محقق گشته و مطالبه به حق مقام معظم رهبري در خصوص انتخابات جامه عمل پوشيده است.البته دشمن هم در اين رابطه بيكار ننشسته و تمام هم و غم خود را معطوف به پايين آوردن مشاركت در انتخابات نموده است و تلاش مي نمايد با القاء ياس و نااميدي و سياه نمايي مانع از حضور مردم پاي صندوق هاي راي شود.لكن همچنان كه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي بارها فرموده اند دشمنان در تحليل جامعه ايران دچار اشتباهي فاحش هستند و به حول و قوه الهي اين تلاش هاي مذبوحانه ره به جايي نخواهد برد و ملت ايران حماسه بزرگ ديگري را در 12 اسفند رقم خواهند زد.

ب) شكل گيري انتخابات رقابتي در سراسر كشور

دومين دغدغه و اولويت جبهه پايداري انقلاب اسلامي شكل گيري انتخابات رقابتي در سراسر كشور است چرا كه حضور متكثر افراد و جريان هاي گوناگون در انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي تجلي عيني از حاكميت مردم سالاري ديني در كشور است.
حضور سلايق مختلف سياسي در عرصه انتخابات بيانگر اين واقعيت در ايران اسلامي است كه مردم خود مسير آينده كشور را تعيين مي نمايند و با توجه به اصول و ارزش هاي الهي و انقلابي كه بارها در حماسه هايي همچون 8 سال دفاع مقدس، 9 دي 88، سالگردهاي پيروزي انقلاب اسلامي رفراندوم ها و انتخابات گوناگون و... فرياد زده و به نمايش گذاشته اند مسئولين و كارگزاران نظام را انتخاب مي نمايند.
مسلما شكل گيري فضاي سالم و بانشاط رقابتي در انتخابات پيش رو بسترساز مشاركت گسترده در انتخابات خواهد شد و همه افراد جريانات، اصحاب رسانه، صاحبان قلم و حوزه هاي موثر اجتماعي موظف اند در اين راستا اقدام عملي و موثر انجام دهند.
البته رقابت بايستي بر محور برنامه ها مبتني بر تقويت نقاط قوت كشور و حل مشكلات و رفع نقاط ضعف باشد و خداي نكرده نبايد معطوف به منازعات بي فايده سياسي، قبيله گرايانه و گروه گرايانه و تخريب رقيب گردد.

از اين رو محور رقابت بايد ارايه راهکارها و برنامه هاي عملي جهت حرکت به سوي آرمان هاي انقلاب اسلامي، تحقق منويات و مطالبات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري و همچنين دغدغه و اولويت هاي اساسي مردم باشد و مسائل اساسي کشور مورد توجه قرار گيرد و نه حاشيه هاي کم ارزش.
يکي از ملزومات مهم و اصلي در شکل گيري رقابت با نشاط و سالم، عملکرد عالمانه و دقيق رسانه ها و جرايد است؛ مطبوعات، خبرگزاري ها و سايت ها، صرف نظر از تمايلات و سلايق سياسي مديران و سياست گذاران خودف، بايد منافع ملي را مد نظر قرار دهند و اجازه بدهند ايده ها و صداهاي مختلف- ولو مخالف مشي سياسي رسانه مورد نظر- با حفظ موازين اخلاقي و قانوني منتشر شده و فضاي تضارب آرا و انديشه ها فراهم گردد؛ البته اين مسئله متوجه جريانات و گروه ها نيز مي باشد؛ همه گروه ها و جريانات بايستي با سعه صدر و تحمل مدارا نسبت به يکديگر برخورد نموده و به جاي تنازع، رقابت سالم را دنبال و نهادينه نمايند. ضمن آنکه حتما مردم شريف و حوزه هاي تاثير گذار اجتماعي اجازه نخواهند داد فضاي رقابتي و آزاد انتخابات در کشور محملي براي سو استفاده و حمله به اصول عقايد و ارزش هاي انقلابي مردم گردد، لکن بايستي همه خود را موظف بدانيم تا سلايق مختلف در چارچوب هاي قانوني و موافق و مخالف درباره آن اظهار نظر نمايند.

ج) مقابله با چالش هاي احتمالي امنيتي و توطئه هاي دشمنان

سومين اولويت جبهه پايداري انقلاب اسلامي، مقابله با چالش هاي احتمالي امنيتي و توطئه هاي دشمنان براي ايجاد التهاب و نا امني درون کشور است.
جبهه پايداري انقلاب اسلامي براساس هشدارهاي حکيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر توطئه و برنامه ريزي دشمنان انقلاب اسلامي جهت ايجاد چالش امنيتي در انتخابات پيش رو؛ به صورت مداوم تحرکات دشمنان و پياده نظام داخلي شان در عرصه هاي رسانه اي و سياسي را رصد نموده و ضمن آگاهي بخشي به آحاد مردم در اين خصوص، تمام توان خود را براي مقابله با توطئه ها بکار خواهد بست.
جبهه پايداري انقلاب اسلامي به دشمنان وعده معدود غافل که در داخل کشور حرف هاي آنان را تکرار مي نمايند هشدار مي دهد که تجربه هاي گذشته را تکرار نکنند و بدانند آرايش رقابت هاي سياسي جريانات در انتخابات در مواجه با با دشمنان و اخلاق کنندگان امنيت کشور به سنگري مستحکم و يکپارچه براي دفاع از کيان انقلاب و نظام تبديل خواهد شد و اجازه نخواهند داد که دستاوردهاي معنوي ملت ايران مورد دست اندازي قرار گيرد.

د) معرفي کانديداهاي اصلح و کارآمد به مردم

جبهه پايداري انقلاب اسلامي با توجه به رسالت خود، از چند ماه گذشته اقدام به طراحي و تدوين ساز وکار معرفي کانديداهاي اصلح و کارآمد به مردم شريف نموده است.آنچه از منشور فکري و سيره عملي بينانگذار راحل نظام مقدس جمهوري اسلامي و رهبر فرزانه اسلامي بر مي آيد، اين است که در انتخابات و گزينش نامزدهاي انتخابات براي معرفي به مردم، ملاک ها و شخص ها مهم است، نه وابستگي به فلان حزب يا گروه يا قبيله سياسي.
در همين رابطه حضرت امام خميني (ره) مي فرمايد: " و اما اگر انتخاب اصلح براي مسلمانان هاست، کي و از کجاست" مطرح نيست، از هر گروهي باشد، حزب باشد يا غير حزب اسباب اين مي شود که غير آن فاسد، و نه صددرصد حزبي بودن باعث صلاح آنهاست، و انتخاب اصلح براي مسلمين يعني انتخاب فردي که تعهد به اسلام و حيثيت آن داشته باشد؛ و همه چيز را بفهمد، چون در مجلس، اسلام تنها کافي نيست، بلکه بايد مسلماني باشد که احتياجات مملکت را بشناسد و سياست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد، و ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد اگر اصلح را انتخاب کرديد، کاري اسلامي مي کنيد و اين يک محکي است براي خودتان تشخيص بدهيد انتخاب براي اسلام است، يا براي صلاح خودتان (صحيفه امام/ج18/ص197)

مقام معظم رهبري نيز در تبيين شاخص هاي يک نماينده اصلح مي فرمايند: " بهترين از لحاظ ايمان، بهترين از لحاظ اخلاص و امانت، بهترين از لحاظ دينداري و آمادگي براي حضور در ميدان هاي انقلاب؛ دردشناس ترين و دردمندترين نسبت به نيازهاي مردم... اينها فرصت هايي است که بايستي مردم عزيز ما در ه مه جاي کشور ... هوشيارانه، با بصيرت تمام تلاش کنند پيدا کنند و با آراي خود مسجل کنند و مجلس را- آن مجلسي را که مورد نياز جامعه کنوني ماست- تشکيل بدهند.." ( سخنراني مقام معظم رهبري، 12/10/86 يزد.)

البته منظومه فرمايشات امام راحل (ره) و رهبر انقلاب در خصوص شاخص هاي نمايندگان اصلح به هيچ وجه به موارد مذکور محدود نشده و در مجال اين بيانيه هم نمي گنجد، لکن آنچه حائز اهميت است شاخص محوري و ملاک محوري در نگاه حضرت امام (ره) و م قام معظم رهبري به جاي حزب محوري و گروه محوري و سهم خواهي معيار مي باشد.

دغدغه و دلمشغولي جبهه پايداري انقلاب اسلامي هم در مناسبات حاکم بر انتخابات پيش رو، لحاظ شدن شاخص هاي مکتب امام (ره) در مدل ها و سازو کارهاي انتخاباتي بوده و هست تاکيد بزرگاني همچون حضرت آيت الله مصباح يزدي مبني بر استفاده و دعوت از نامزدهاي اصلح و کار آمد در فهرست هاي انتخاباتي ولو ا ينکه از اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي نباشد نيز بر همين مبنا است.

در اينجا لازم است شاخص هاي اصلي گزينش نامزدها در معرض افکار عمومي قرار گيرد تا مردم عزيز و نخبگان، ضمن اطلاع از شاخص هاي اعلام شده، در رابطه با تطبيق شاخص ها و مصاديق بحث و قضاوت نمايند برخي از اين شاخص ها بعارتند از:
1- شاخص هاي فردي از قبيل: پايبندي کامل و التزام عملي به مباني ديني، اشتهار به حسن خلق اسلامي، پاکدستي، ساده زيستي، حسن معارشت و ارتباط با بدنه مردم، مردمي بودن، التزام به قانون اساسي، برخورداري از توانمندي و انگيزه لازم جهت کار و تلاش مجدانه به منظور پيگيري مسائل کشور و رفع مشکلات مردم، داراي حسن سابقه در زمينه وجدان کاري و انضباط اجتماعي، درد آشنا به مشکلات مردم و ...
2- شاخص هاي اجتماعي و سياسي از قبيل: سابقه شفاف در دفاع از مباني انقلاب اسلامي و پيروي و تبعيت از ولايت فقيه، سابقه ايثارگري، اعتقاد به صدور انقلاب اسلامي، عدم ارتباط با گروه ها و جريانات معارض به ويژه گروه هاي فعال در فتنه سال 88، برخورداري از شفافيت موضع و مواجهه به موقع در مقابل فتنه گران در سال 88 و عدم انتساب به گروه ساکتين فتنه، شفافيت موضع نسبت به جريان انحرافي و مواجهه عملي با اين جريان، برخورداري از شم سياسي و تحليل قوي نسبت به اوضاع داخلي و خارج کشور، برخورداري از بصيرت در اتخاذ مواضع و رويکردها، اجتناب و دوري از کانون هاي قدرت و ثروت، اعتقاد به جنگ نرم در عرصه فرهنگي و لزوم مقابله با جبهه فرهنگي دشمن و ...
3-شاخص هاي علمي و تخصصي از قبيل: داشتن تخصص و دانش کافي حداقل متناسب با يکي از کميسيون هاي تخصصي مجلس به ويژه در حوزه هاي اجتماعي، فرهنگي، و اقتصادي و ... برخورداري از تجربه اجرايي و مديريتي در حوزه تخصصي مربوطه، ارتباط با نخبگان حوزوي و دانشگاهي در حوزه تخصصي مربوطه و ...
در خاتمه ضمن تقدير از تمامي عزيزاني که با ثبت نام و اعلام کانديداتوري جهت انتخابات مجلس شوراي اسلامي، انجام وظيفه نموده اند، اعلام مي دارد که ليست حاضر به هيچ وجه نافي توانمندي ها و صلاحيت هاي ساير برادران و خواهران که نام ايشان در ليست نيامده نمي باشد و جبهه پايداري سعي نموده است به عنوان مشاوري امين نامزدهايي را از بين نيروهاي خوب ومتدين شناسايي نموده، و به محضر مردم شريف معرفي نمايد.
فهرست جبهه پايداري انقلاب اسلامي با استخراج و احصا ملاک ها و شاخص هاي نماينده اصلح و کار آمد از ديدگاه حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري شامل افراد با تجربه که سابقه نمايندگي مجلس ووزارت را دارند به همراه جواناني مبتکر و کارآمد داراي تحصيلات دانشگاهي و حوزوي است که مي توانند تجربه و نوآوري و خلاقيت را توامان در مجلس شوراي ا سلامي براي خدمت به مردم شريف ايران اسلامي عرضه نمايند. /ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار