دبير كل جامعه اسلامي مهندسين گفت: طبق نظر سنجي ها ليست جبهه متحد اصولگرايان قوي ترين و بالاترين ليست ها است و پايداري با فاصله زياد از جبهه متحد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، محمد رضا باهنر در نشست خبري خود در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر فراخوان راهپيمايي امروز از سوي برخي فتنه گران گفت: حماسه 9 دي تير خلاصي بر همه حاشيه ها و گزاف گويي ها بود لذا جمع شدن امروز فتنه گران هم شايد تعدادشان کمتر از 70 يا 80 نفري باشد که به هيچ عنوان قابل اهميت نيست.


وي با تاکيد بر اينكه گزافه گويي ها نبايد اهميتي داشته باشد اظهار داشت: مقامات کشور و مسئولين نبايد هراسي از اين مسائل داشته باشند چرا که حناي اين افراد ديگر رنگي ندارد.


*** اشتغال زايي، مسال معيشتي و تحقق برنامه پنجم توسعه از جمله برنامه هاي اصولگرايان در مجلس نهم است


دبير کل جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار باشگاه مبني بر برنامه هاي اصولگرايان براي مجلس نهم گفت: برنامه مجلس آينده بحث اساسي ما با دولت بوده است كه يکي از اين مسائل بيکاري و پرداختن به اين معضل مهم است؛ به همين دليل برخي موارد بين دولت و مجلس گفتگوهاي تندي انجام مي شود.


با هنر همچنين به بحث هاي انجام شده پيرامون برنامه پنجم توسعه با دولت اشاره کرد و افزود: ظرفيت سازي براي اشتغال بايد مورد توجه قرار گيرد چرا که حل معضل بيکاري بايد به گونه اي باشد که در واقع بتواند ايجاد ميليون ها شغل انجام دهد و به طور مستمر نيز ژيگيري شود.
وي يكي ديگر از برنامه هاي اصولگرايان توسط مجلس نهم را مسئله معيشتي دانست و افزود: مسائل معيشتي بايد منحني صعودي را ايجاد کند که خانواده ها از مشکل آن رنج نبرند.


نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي به بحث هدفمندي يارانه ها ا شاره و تصريح کرد: هدف مندي يارانه ها زندگي برخي افراد را در برهه اي از زمان متحول ساخت؛ اما به تدريج با فاصله زماني عادت و ذائقه هاي مردم بالا رفت و پس از آن مجددا سير نزولي پيدا کرد.


وي تحقق هدفمندي يارانه ها را آروزي چندين ساله تمامي مسئولين کشور دانست و خاطر نشان کرد: دولت نهم و دهم با همت و کمک مجلس شوراي اسلامي هدفندي يارانه ها را آغاز کرد لذا بايد تلاش کرد که اين عمل به صورت مستمر انجام شود و همچنين ساير پارامترها را نيز همراه با آن کنترل کرد.


باهنر بااشاره به اينکه کنترل ها و بحث هاي انجام شده در خصوص نقدينگي نيز بايد اساسي تر و ريشه اي تر انجام شود اظهار داشت: برنامه پنجم توسعه داردي 260 ماده و 400 حکم قانوني است لذا دولت بايد بتواند احکام برنامه پنجم توسعه را محقق سازد و مجلس در تحقق اين مهم دولت را همراهي کند.


*** ليست هاي مطرح در ميان اصولگرايان تنها 2 يا سه ليست است


باهنر همچنين در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر وجود تعدد ليست هاي گوناگون در جريان اصولگرايي گفت: وجود ليست هاي متعدد در دوره گذشته نيز موجود بود اما اين نکته مهم است که برخي ليست هاي ارايه شده وزن بسيار کمي دارد لذا ليست هاي مطرح شايد تنها به دو يا سه ليست ختم شود.
وي جايگاه ليست جبهه متحد اصولگرايان را قوي ترين و بالاترين جايگاه دانست و افزود: جبهه پايداري نيز با فاصله زياد از جبهه متحد قرار گرفته اما باز هم در نهايت مي توان گفت وزن ساير ليست ها کمتر خواهد بود./س3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار