مشهد/ رئیس ستاد انتخاباتی خراسان رضوی؛

79 درصد کاندیداهای استان تایید صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: 79 درصد کاندیداهای استان خراسان رضوی از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد غفاری با شاره به اتمام مهلت 20 روزه رسیدگی به صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان در تاریخ 21بهمن ماه اظهار داشت: با احتساب 18 کاندیدای منصرف شده از شرکت در رقابت های انتخاباتی، 359 نفر رقابت خود را برای کسب کرسی های 18 گانه نمایندگی استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی افزود: طبق نظر شورای نگهبان از این تعداد دویست و 83 نفر یعنی 79 درصد کاندیداها تایید صلاحیت شده اند که با احتساب شش کاندیدا که تصمیم به جابه جایی حوزه انتخابیه خود در داخل یا خارج از استان نموده اند این آمار به 81 درصد افزایش خواهد یافت.

وی آمار رد صلاحیت شدگان را 70 نفر اعلام و اضافه کرد: این تعداد معادل 19 درصد از تعداد کاندیداهای استان خراسان رضوی می باشد.

غفاری درباره آن دسته از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی که توسط هیئت اجرایی و نظارت انتخابات استان تایید صلاحیت و از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند تصریح کرد: این افراد می توانند از تاریخ 23 بهمن ماه سال جاری به مدت چهار روز اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این شورا طی هفت روز پس از اعلام اعتراض، به اعتراضات رسیدگی خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در پایان گفت: اسامی کاندیداهای نهایی مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه و اسامی کاندیداهای نهایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان هم در تاریخ 26 بهمن ماه اعلام می شود.  /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.