بذرپاش در دانشگاه تربیت‌مدرس:

مقايسه جبهه متحد با جبهه پايداري،قياس مع الفارق است

عضو جبهه متحد اصول‌گرایان گفت: ضمن اینکه جبهه متحد را نباید با جبهه پایداری مقایسه کرد. زیرا این یک قیاس مع الفارق است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ مهرداد بذرپاش عضو جبهه متحد اصول‌گرایان در نشستی با دانشجویان که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در محل تالار شهید مطهری این دانشگاه برگزار شد، در ارتباط با اختلاف جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري اظهار داشت: با توجه به شناختي که از اين دو جبهه دارم هيچ اختلاف مبنايي دراين بين نيست و تفاوت موجود بيشتر در کج سليقگي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاست.

وي در توضيح اين مطلب افزود: به اعتقاد من مشکل مبنايي در سطح ايدئولوژي، حاکميت و اداره جامعه رخ مي دهد که جبهه متحد و پايداري در اين سطوح، وحدت نظر دارند و تفاوت ها در يکسري شاخص هاست.

بذر پاش در ارتباط با ساختار جبهه متحد گفت: جبهه متحد يک"سامانه وحدت" است و نه يک جريان مستقل؛ سامانه اي که الزاما ايده آل نيست و شرايط حداقلي را براي وحدت فراهم مي کند.

وي در تشريح"سامانه وحدت" افزود: جبهه متحد ، طيف هاي گوناگوني از اصولگرايان ، از طيف سنتي تا بذرپاش را زير چتر وحدت آورده است.

رئيس سابق سازمان ملي جوانان ادامه داد: قياس جبهه پايداري با جبهه متحد،قياس مع الفارق است؛اين جبهه مدعي برقراري وحدت بين طيف هاي متفاوت اصولگراست در حاليکه جبهه پايداري ادعا مي کند گروهي مستقل است که حرف هايي براي گفتن دارد.

وي در پاسخ به يکي از دانشجويان مبني بر اينکه شما با حضور در جبهه متحد اصولگرايي مواضع خود را نسبت به روزهاي آغازين فعاليت سياسيتان تغيير داده ايد، گفت: من هيچ تغيير سياسي از سال 84 که از فعالين سياسي بودم نداشته ام و هنوز احساس نمي کنم که اشتباه کرده ام و در موضع خود پابر جا هستم.

وي تاکيد کرد: اگر اصولگرايي خود را در سامانه وحدت تعريف مي کنم به معناي عدول از عقايد نيست.

بذرپاش گفت: ما معتقديم هيچ جبهه اي به اندازه جبهه متحد اصولگرايي قادر به اداره کشور نيست، البته اصولگرايان عاري از عيب و نقص نيستند بلکه تا کنون جرياني بهتر ازاصولگرايي، خود را عرضه نکرده است.

وي با تاکيد بر اينکه ليست ارايه شده از سوي جبهه پايداري و جبهه متحد بي نقص نيست گفت: با توجه به بيانات مقام معظم رهبري انتخاب بايد به دو صورت انجام شود؛ يا شناخت کافي از فرد حاصل و صالحيتش محرز شود و يا انتخاب از طريق اعتماد به پيشنهاد گروهي باشد که صلاحيت و توان تشخيص را دارند.

وي دراين رابطه افزود: طبيعتا در شهرهاي بزرگ که شناخت به آساني حاصل نمي شود، اعتماد به احزاب و گروه هاي صاحب صلاحيت مي تواند ضامن انتخاب صحيح باشد.

مهرداد بذرپاش در ارتباط با ويژگي نماينده مجلس گفت: بايد دو شرط لازم و کافي داشته باشد، شرط لازم بر معناي خوب بودن است که شامل سالم بودن در انديشه، مسائل مالي، گفتمان انقلابي و ... است اما آدم خوب بودن براي نمايندگي مجلس کافي نيست.

بذرپاش ادامه داد: شروط لازم براي نمايندگي کارآمدي به معناي داشتن تخصص و قابليت مديريت و برنامه ريزي است.

وي با بيان اينکه اختلافات ميان دو جبهه متحد و پايداري به صلاح انقلاب نيست گفت: اختلاف و درگيري ما بايد با دشمنان اصلي کشور همچون تحريم کنندگان، فتنه گران، قاتلان شهيد احمدي روشن و ... باشد.

وي در رابطه با برخورد با ساکتين فتنه گفت: ما نبايد اصرار کنيم افراد را از انقلاب بيرون بيندازيم اين موضوع در تاريخ شيعه و در روش امام و رهبري سابقه ندارد.

اين عضو جبهه متحد اصولگرايان در پاسخ به سوال يکي از دانشجويان مبني بر اينکه " به گفته امام (ره) بايد از انتخاب فرصت طلبان خودداري کرد و ساکتين فتنه جز فرصت طلبان هستند ، چرا حاضر به حذف اين فرصت طلبان نيستند" گفت: ما مجاز نيستيم کسي که مي گويد در جريان فتنه ساکت نبوده ام را به اصرار منتسب به جريان فتنه کنيم و از جريان انقلاب بيرون بياندازيم، بلکه بايد تجديدي‌هايي که توانستند دوباره نمره قبولي بگيرند را به سمت اکثريت جذب کنيم.

وي در ادامه تاکيد کرد: ممکن است ملاک ها و شاخص هايي که امروز ما به عنوان سنگ محک ساکتين فتنه استفاده مي کنيم اشتباه باشد.

عضو جبهه متحد اصولگرايان خاطر نشان کرد: اگر کسي مشابه ما موضوع گيري کرد به اين معنا نيست که در مقابل فتنه ايستادگي کرده است./خ2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار