کرمان/

پراکندگی جمعیت در کرمان هزینه خدمات رسانی را افزایش داده است

استاندار کرمان گفت: پراكندگی جمعیت در بیشتر مناطق این استان، سبب شده تا هزینه خدمات رسانی افزایش یابد.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

، اسماعیل نجار در نشست شورای مسكن و حمل و نقل استان كرمان اظهار داشت: پراكندگی جمعیت در بیشتر مناطق استان، سبب شده تا هزینه خدمات رسانی افزایش یابد ، از جمله اینکه در برخی مناطق برای برق رسانی به یك واحد مسكونی باید چندین تیر برق نصب شود كه هزینه ها را برای دستگاه مسئول، افزایش می دهد.

استاندار كرمان، با بیان این كه تراكم همه شهرستان های مركز استان در كشور بالای 150 تا 200 نفر است، افزود: این در حالی است كه تراكم در كرمان 40 نفر است و تا رسیدن به میانگین 200 نفر، 160 نفر كم داریم که این مساله، خدمات رسانی را هزینه بر كرده است؛چرا که همه این افراد خدماتی نظیر آب، برق، شبكه فاضلاب و آتش نشانی می خواهند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این كه مسكن مهر در سطح كلان كشور با حساسیت خاصی دنبال می شود، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی این استان برای سرعت بخشی به طرح مسكن مهر از هیچ تلاشی فروگذار نكنند.
نجار با اشاره به وجود برخی نواقص تعاونی های مسكن مهر در زمینه زیرسازی، انشعابات آب، برق، مخابرات و گاز، خاطرنشان کرد: مدیران ذیربط برای رفع این نواقص باید در محل اجرای طرح حضور پیدا كرده و با حساسیت ویژه، مسایل را دنبال كنند.
استاندار کرمان، با تاكید بر این كه نگاه ما به طرح مسكن مهر باید ملی باشد، تصریح کرد: باید با برگزاری نشست های كارشناسی، مسایل و مشكلات تعاونی های مسكن مهر را مورد بررسی قرار داد تا در صورتی که پیمانكاری توان كار كردن ندارد، ساخت و ساز به این گونه افراد واگذار نشود.
وی تاكید كرد: باید مسوولان ادارات گاز، آب و فاضلاب، مخابرات و برق هرچه سریعتر خدمات خود را در مقابل ورودی شهرك ها به تعاونی ها تحویل دهند و در هر بخشی كه مانعی وجود دارد، با تعامل بین دستگاهی، حل و فصل شود./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.