مدیر موسسه تحقیقاتی انجمن آسیا در نیویورک تصریح کرد: سفر مقام بلندپایه چینی به آمریکا، تغییری در روابط دو کشور بوجود نمی آورد و اختلافها همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، دکتر مایکل کولما مدیر موسسه تحقیقاتی انجمن آسیا در نیویورک گفت: معاون رئیس جمهور چین بنا به دعوت رسمي جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن سفر کرده است و به نظر مي رسد این سفر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

یکی از مسائل مطرح در ملاقات شی جین پینگ با مقامات آمریکایی، بحث درباره اختلافهای پکن و واشنگتن درباره نرخ تبادل ارز دو کشور و اتهام آمریکا  مبنی بر اینکه چین به صورت تعمدی ارزش واحد پولی اش را پایین نگاه داشته است تا در بازار رقابت جهانی، به نفع صادرات خودش عمل کندمي باشد.

"مایکل کولما" در ادامه افزود: ملاقات معاون رئیس جمهور چین با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در شرایطی انجام می شود که اوباما برای انتخابات ریاست جمهوری پاییز سال آینده فعالیت می کند.اوباما  نمی خواهد خودش را در مقابل مقامات چینی ضعیف نشان بدهد و باتوجه به اینکه شی جین پینگ یکی از مقامات بلندپایه حزب حاکم در چین است بعید است وی در این سفر مواضعی را اعلام کند که تفاوت اساسی با موضع رسمی پکن داشته باشد زيرا وي پاسخگوی افکار عمومی داخل کشورش نيز هست.

با این اوصاف می بینیم که دو طرف می خواهند خودشان را در موضع قدرت نشان بدهند.بنابراین، بعید است ملاقات این مقام چینی با اوباما یا دیگر مقامات آمریکایی، تغییر چندانی را در مناسبات دو کشور به همراه داشته باشد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار