برگزاري 30 جلسه هم انديشي با مشاركت نخبگان و فعالان محلي در بهمن

معاون امور اجتماعي و فرهنگي منطقه 10، از شناسايي مشكلات محلات و ارائه راهكار به منظور رفع معضلات موجود در محلات ده گانه با مشاركت نخبگان و فعالان محلي خبر داد.


جواد سيفي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: شناخت مشكلات و مسائل محله از نگاه مردم و ارائه راهكار و راه حل هاي عملي و امكانپذير توسط نهادها، صاحب نظران و اثرگذاران همان محله از اهداف مهمي است كه همواره در اجراي طرح مديريت محله دنبال شده است.
وي با اشاره به اينكه هم انديشي به گردهمايي گروهي از صاحب نظران، متخصصان و گروه هاي ذي نفع گفته مي شود، اظهار داشت: جلسات هم انديشي براي بررسي و مطالعه ابعاد و ملزومات يك يا چند موضوع يا هدف معين، در زمان و مكان مشخص تشكيل مي شود و طي آن با گردهمايي نخبگان و صاحب نظران، امكان گفتگو، تبادل نظر و ارائه راهكارهاي محلي و اثربخش فراهم مي شود.
سيفي در ادامه با بيان اهداف اين طرح، تصريح كرد: شناخت دقيق مشكلات محله توسط شهروندان و صاحب نظران محله به منظور سياست گذاري و برنامه ريزي محله اي، (باز تدوين و بازنگري در سند توسعه محله) و افزايش اعتماد و تعامل بين شهروندان و مديريت محله، دبيران شوراياري و مديريت شهري، از اهداف برگزاري اين جلسات هم انديشي است.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي منطقه، با تشريح هم انديشي هاي برگزار شده در بهمن، عنوان كرد: در نيمه اول بهمن 21 هم انديشي در محلات شبيري_ جي، سليماني_ تيموري، كارون جنوبي_ زنجان جنوبي، كارون شمالي_ سلسبيل شمالي و سلسبيل جنوبي برگزار شد و تا آخر بهمن، 9 هم انديشي ديگر برگزار مي شود.
سيفي ادامه داد: اين هم انديشي ها با موضوعات كمبود فضاي سبز، كمبود پاركينگ، ترافيك سنگين در خيابان هاي نواحي، وجود حيوانات موذي، آب گرفتگي نهرها، وجود زباله در معابر، احداث پله برقي، ناامني خيابان ها برگزار مي شود و مصوبات هم انديشي هاي اجرا شده در حال پيگيري است.
وي خاطرنشان كرد: جلسات هم انديشي با حضور مدير محله يا دبير شوراياري، نماينده تام الاختيار شهردار ناحيه، مسئول كارگاه هاي تخصصي مربوطه در مديريت محله، پژوهشگر محله، سر پژوهشگر منطقه، افراد يا گروه هاي اثرگذار محلي و يا نماينده موسسات و نهادهاي رسمي و اداري مستقر در محله، نماينده تخصصي ساير معاونت ها و يا سازمان هاي تابعه شهرداري منطقه و مدير مطالعات منطقه يا نماينده تام الاختيار معاونت اجتماعي منطقه در حوزه تخصصي مربوطه برگزار مي شود./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار