مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: به زودی نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی در کلان‌شهر اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، سیدخلف موسوی اظهار داشت: در این نمایشگاه کارگاه‌های کارآفرینی و اشتغال، مراکز کاریابی، صاحب‌نظران غیردولتی، مشاوران شغلی و مدیران بانک‌ها و صندوق‌های ارائه دهنده تسهیلات بانکی حضور خواهند داشت و راهنمای متقاضیان اشتغال و کارجویان و کارآفرینان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف اقتصادی به خوبی شناسایی نشده و هنوز ظرفیت‌های خالی بسیاری وجود دارد، خواستار شناسایی ظرفیت‌های خالی استان در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و بازرگانی و ... شد.

موسوی با بیان اینکه هنوز بسیاری از اجناس و کالاها از خارج استان تهیه می‌شوند، گفت: برخی از نیروهای ماهر رشته‌های خاص و خدمات شغلی و تخصصی از دیگر استان‌ها به خوزستان می‌آیند چرا که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی این استان چنین رشته‌هایی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه 24 هزار متقاضی مشاغل خانگی تاکنون در سامانه اشتغال ثبت شده‌اند، بر ضرورت فعالیت دانشگاه‌ها در زمینه مشاغل خانگی و پرداختن به این امر مهم تأکید و خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از جمله چین، کارهای سخت و پیچیده صنعتی را در منازل انجام می‌دهند، در حالی که اهمیت مشاغل خانگی در کشور ما مغفول مانده و نه تنها به خوبی نتوانسته‌ایم ظرفیت این طرح‌ها را تعریف و شناسایی کنیم که حتی به دست خودمان داریم یک سری مشاغل را حذف می‌کنیم.

موسوی تصریح کرد: بها دادن به مشاغل خانگی به معنای بازگشت به گذشته نیست بلکه می‌توان با تبدیل کار سنتی به کار علمی رو به جلو حرکت کرد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.