با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجتمع بزرگ تولیدی آرد و سیلوی فلزی 40 هزار تنی شهرکی در زاهدان افتتاح شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه آرد شهرکی زاهدان در گفت‌وگوی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در سال 91، افت واحدهای صنعتی را به خاطر تحریم نخواهیم داشت اظهار داشت: با توجه به شرایط امروز که تحریم اقتصادی دنیا علیه ایران حاکم است ما تدابیری اندیشیده‌ایم که بحث تحریم حتی یک درصد هم در شهرک‌های صنعتی تأثیر نگذارد.
 فخرالله مولایی بیان کرد: سال 91، سال توسعه و پیشرفت واحدهای صنعتی در تمام کشور است.
وی با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان، مشوق‌های بسیار خوبی داریم و تمامی بسترها برای سرمایه‌گذاری در این خطه از میهن اسلامی مهیا است تصریح کرد: 90 درصد مشوق‌ها شامل حال واحدهای صنعتی فعال می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیشتر مشکلات واحدهای صنعتی را در بخش تخفیف جرایم، دریافت تسهیلات، نبود سرمایه در گردش و نقدینگی عنوان کرد.
مولایی خاطرنشان کرد: در بحث فراهم کردن زیر ساخت‌های صنعتی، بیش از 92 درصد در سطح کشور موفق بوده‌ایم و این چند درصد باقی مانده به خاطر شرایط و موقعیت و طبیعت بعضی از استان‌ها است مثل سیستان و بلوچستان به دلیل نبود گاز نمی‌توان زیر ساخت‌های لازم را در این زمینه به وجود آورد و گرنه 100 درصد ارتقا پیدا می‌کرد.
وی در زمینه اجرایی شدن مصوبات دولت در استان‌ها بیان داشت: در سیستان و بلوچستان، 100 درصد مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهور اجرایی شده و این در حالی است که در کل کشور 98 درصد مصوبات دور نخست سفر اجرایی شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در دور دوم سفرهای استانی هیئت دولت، 90 درصد مصوبات در زمینه صنعت و معدن اجرایی شده در حالی که در سیستان و بلوچستان، 100 درصد مصوبات این بخش اجرایی شده است.
مولایی گفت: در دور سوم سفر هیئت دولت در کل کشور بیش از 70 درصد مصوبات اجرایی شده اما در سیستان و بلوچستان بیش از 80 درصد مصوبات اجرایی شده است.
وی افزود: تاکنون در سیستان و بلوچستان در اجرایی کردن بیش از 85 درصد مصوبات موفق بوده‌ایم.
مدیرعامل مجتمع بزرگ کارخانه آرد شهرکی نیز در این مراسم اظهار داشت: مساحت این مجتمع بزرگ، پنج هکتار با زیربنای 15 هزار متر مربع است.
امیر شهرکی افزود: این مجتمع با ظرفیت 300 تن در روز امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.
وی بیان داشت: این مجتمع تولیدی برای 50 نفر اشتغال مستقیم و 500 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌کند.
مدیرعامل مجتمع بزرگ کارخانه آرد شهرکی ادامه داد: اعتبار این مجتمع 170 میلیارد ریال است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.