مدیرکل ارشاد استان قزوین:

ثمرات انقلاب پس از سه دهه به بار نشسته است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ثمرات انقلاب اسلامی بعد از سه دهه به بار نشسته و آثار خود را بر جای گذاشته است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین شفیعی‌ها در همایش حافظان قرآن که با حضور استاد پرهیزگار در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: در برهه‌ای از زمان که به سر می‌بریم، بهره‌مندی از ثمرات و برکات دین اسلام ضروری است و توجه به آموزه‌های دینی و آیات قرآن کریم، جزو تکالیف ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تحولات در منطقه، خاطرنشان کرد: ثمرات انقلاب اسلامی بعد از سه دهه به بار نشسته و آثار خود را بر جای گذاشته است.

شفیعی‌ها بیان کرد: اگر می‌خواهیم بصیرتمان به امام (ره) و انقلاب افزایش یابد باید به تحولات دنیا توجه داشته باشیم که این رسالت برای فعالان قرآنی که زندگی خود را بر پایه قرآن تنظیم کرده‌اند ملموس‌تر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تاکید کرد: نگاه قرآنی هنگامی تحت رهبری امام خمینی (ره) قرار گرفت، به شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.

وی اضافه کرد: همین نگاه‌های قرآنی می‌تواند در کلان بین‌المللی تاثیرگذار شود و سایر کشورها از آنها بهره بگیرند و همین تلاش‌ها زمینه به وجود آمدن و تشکیل حکومت جهانی اسلامی و ظهور امام مهدی (عج) را فراهم می‌سازد.

شفیعی‌ها با اشاره به تحولاتی که در دنیا رخ می‌دهد، تصریح کرد: هم‌اکنون رسالت و وظیفه فعالان قرآنی به مراتب از دیگران بیشتر است چراکه ما با کتابی سر و کار داریم که جهانی است.

وی ادامه داد: قرآن کتابی است برای همه بشریت و همه مردمان، منتها ما این توفیق و لیاقت را داشتیم که زودتر از دیگران با این کلام الهی پیوند بخوریم، بنابراین باید اندیشه‌های قرآنی را بارورتر کنیم و با یک کلام جهانی با قرآن ارتباط برقرار کنیم و شعاع دیدمان را به خانه، شهر و کشور خودمان منحصر نکنیم.

شفیعی‌ها، اتفاقات شکل گرفته در دنیا را برگرفته از اندیشه‌های توحیدی فراگیر شده در جهان عنوان کرد و افزود: امروز جمعیت عظیمی از انسان‌ها به سوی تفکر توحیدی گرایش یافته‌اند که این امر مرهون پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به سرخوردگی بشر از اندیشه‌ها و افکار مادی، گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که بشر سرخورده از اندیشه‌های مارکسیستی و ماده‌گرا به سوی اندیشه‌ها و افکار اسلامی پناه آورده است، زیرا دریافته است تفکرات مادی نتوانسته پاسخگوی عطش سیری ناپذیر انسان باشد.

شفیعی‌ها خاطرنشان کرد: اندیشه‌های مارکیسیتی و ماتریالیستی کاملا شکست خورد و در دو دهه پیش به تاریخ پیوست و امروز اندیشه‌های لیبرالیسمی و کاپیتالیسم نیز رو به افول است.

وی با بیان اینکه یقینا و بر اساس وعده قرآنی، زمین برای بندگان صالح خداوند است و این زمانی تحقق می‌یابد که اندیشه‌های انسان‌ها تغییر یابد، تصریح کرد: امروز گرایش به تفکرات توحیدی در دنیا آغاز شده است و موج می‌زند.

شفیعی‌ها با بیان اینکه گرایش به عدالت، حق و توحید در غرب گسترش یافته است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف و الگویی است برای تمام آزادی خواهان دنیا و تمام کسانی که به ندای توحید و آسمانی گرایش دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در میان تمام نام‌های حکومتی دنیا نظام منحصر به فردی است که مبتنی بر اندیشه‌های حیاتی، اسلامی و توحیدی شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: چشم امید همه جهان به جمهوری اسلامی است و فعالان قرآنی در این امر جایگاه مهم‌تر و رسالت بیشتری دارند بنابراین باید با این نگاه ارتباطمان را با قرآن افزایش دهیم چراکه هر چه این فهم بیشتر شود یقینا آثار و تبعات مثبتش برای جامعه و دنیا افزایش می‌یابد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.