محبوبيت سارکوزي در سراشيبي سقوط

آمارهاي رسمي نشان مي دهند نيكولا سارکوزی فقط از حمایت 28 درصد حمايت فرانسویها برخوردار است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه، فاصله شاخص محبوبيت میان نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فعلي فرانسه که قرار است امشب نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کند، با فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیستها آن قدر زیاد شده است که جبران آن در کمتر از دوم ماه بسیار دشوار مي نمايد.

سابق بر اين روسای جمهور پيشين فرانسه هنگامی که بار دیگر نامزد انتخابات شده بودند، در نظرسنجیها محبوب ترین نامزدها به شمار می رفتند اما حالا سارکوزی فقط از حمایت 28 درصدي فرانسو یها برخوردار است و همين موضوع كافي بود تا اكثر منتقدان کار سارکوزی را تمام شده  بدانند.

رولان کارول تحلیلگر دیگر سیاسی معتقد : افکار عمومی طی ماههای پایانی قبل از انتخابات، مدام نظر خود را تغییر می دهد و هر نتیجه ای امکان پذیر است اما اگر سارکوزی بتواند از این وضع نجات یابد و  ثابت کند که در انتخاباتی که از پیش شکست خورده قلمداد می شود، برنده بیرون می آید، در آن صورت الگویی بی سابقه به وجود خواهد آورد.

سارکوزی می خواهد تبلیغات خود را بسیار تهاجمی پیش ببرد و برای این کار از حمایت كامل حزب او.ام.پ. و کمک نسل جدید سیاستمداران وفادار به خود بهره مند خواهد بود.

بحران در اروپا اوضاع را به کلی تغيير داده و منجر به افزایش بیکاری و کاهش قدرت خرید مردم از جمله فرانسوي ها شده است.در چنين شرايطي سارکوزی فقط دو ماه مهلت دارد که وضع را به نفع خود تغییر دهد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار