ارومیه/

انتقال جمعیت مازاد گونه نادر گوزن زرد به زیستگاه مناسب

،معاون محیط طبیعی اداره حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: جمعیت مازاد گوزن زرد جزیره اشک به زیستگاه‌های مناسب منتقل شدند.

حمید رعنا قد درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به افزایش جمعیت گوزن در جزیره اشک انتقال آنها به زیستگاه‌های مناسب مد نظر قرار دارد.
وی با اشاره به جمعیت مازاد گوزن در این جزیره، تصریح کرد: در حال حاضر 78 راس گوزن مازاد در جزیره اشک شناسایی شده است.
این مسئول افزود: از کل گوزن‌های مازاد شناسایی شده 50 گوزن به زیستگاه‌های مناسب انتقال داده شده‌اند و 20 گوزن دیگر نیز باید به زیستگاه‌های مناسب انتقال می‌یابند.
رعناقد اعلام کرد: گوزن زرد ایرانی که از 30 سال پیش در زیستگاه جزیره اشک پارک ملی دریاچه ارومیه تحت حفاظت است از خطر انقراض رهایی یافته و تدریجا تعدادی از آنها به زیستگاه‌های اصلی خود در حاشیه زاگرس انتقال خواهند یافت.
وی هدف از انتقال این گونه را توسعه زیستگاه‌های مستعد کشور و تکثیر گونه گوزن زرد ایرانی بیان کرد و افزود: جمعیتی از گونه مذکور که هم‌اکنون در جزیره اشک زیست می‌کنند، خارج از برد زیستگاه هستند و ضرورت دارد که جمعیت مازاد به صورت علمی و کارشناسی از زیستگاه انتقال یابند.
رعناقد پناهگاه حیات وحش تالاب کانی برازان را یکی از پناهگاه‌های حیات وحش استان عنوان کرد و گفت: این پناهگاه با وسعت 907 هکتار در 30 کیلومتری شمال مهاباد قرار گرفته است.
وی با اشاره به پوشش جانوری این پناهگاه، اظهار داشت: انواع پرندگان تالابی از جمله اردک سرسفید، اردک مرمری، پلیکان سفید، فلامینگو، انواع آبچلیک‌ها در این پناهگاه به حیات خود ادامه می‌دهند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.