معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه‌ریزی‌های برگزاری این همایش از چند سال پیش انجام شده و تاکنون 100 همایش بین المللی، ملی و منطقه‌ای در این دانشگاه تشکیل شده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، احمد اکبری امروز در همایش بین‌المللی توسعه روستایی به تأثیر برگزاری این همایش‌ها اشاره کرد و افزود: دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان زیباترین دانشگاه ایران در سراسر جهان توانسته با برگزاری همایش‌های بزرگ نقش بسیار بسزایی در معرفی این استان به ایران و حتی دنیا داشته باشد.
معاون وزیر علوم ادامه داد: برگزاری این همایش‌ها کمک کرده تا ذهنیت‌های منفی از این استان پاک شود و امروز به شکرانه الهی شاهد پیشرفت سیستان و بلوچستان در عرصه‌های مختلف هستیم.
اکبری بیان کرد: این همایش ملی، منطقه‌ای و بین‌ا‌لمللی توانست در معرفی سیستان و بلوچستان و معرفی شهر زاهدان و خود دانشگاه بسیار مؤثر باشد.
وی گفت: تاکنون در مجموع همایش‌های بین‌المللی در این دانشگاه، 700 دانشمند معروف جهانی شرکت کرده‌اند.
اکبری به برگزاری همایش‌های بین‌المللی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در سال 84، همایش بین‌المللی بزرگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد که 50 دانشمند بزرگ جهان در آن حضوری پر رنگ داشتند.
وی ابراز امیدواری کرد: با همت مسئولان استانی، برگزاری اینگونه همایش‌ها همچنان تداوم داشته باشد تا استعدادها و ظرفیت‌های منطقه برای جهانیان آشکار شود.
معاون وزیر علوم تبیین نقش و جایگاه توسعه روستایی در توسعه ملی، گردآوری انتقال و انتشار یافته‌های روستایی در توسعه ملی، گردآوری انتقال و انتشار یافته‌ها و دیدگاه‌های صاحبنظران داخلی و خارجی در زمینه توسعه روستایی، تقویت ارتباطات علمی و اجرایی و کاربردی در حوزه توسعه روستایی را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش بین‌المللی عنوان کرد.
گفتنی است: همایش بین‌المللی توسعه روستایی امروز با حضور 15 تن از دانشمندان برجسته از هشت کشور جهان و شماری از دانشمندان و پژوهشگران در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان کار خود را آغاز کرد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.